استاندار خراسان رضوی در جریان سفر به جمهوری تاجیکستان با قاهر رسول زاده نخست وزیر این کشور ملاقات کرد.

استاندار خراسان‌رضوی با نخست وزیر تاجیکستان ملاقات کرد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، در این دیدار که وزیر اقتصاد و بازرگانی، معاون وزیر خارجه و رییس اتاق بازرگانی تاجیکستان حضور داشتند، نخست وزیر جمهوری تاجیکستان ضمن استقبال از سفر استاندار خراسان رضوی، به نقش موثر جمهوری اسلامی ایران در منطقه اشاره و خواستار توسعه همکاری ها با ایران شد.

قاهر رسول زاده با اشاره به امضای ۱۶۰ تفاهم بین دو کشور ایران و تاجیکستان، خواستار توسعه تجارت با محوریت استان خراسان رضوی شد.

وی شرکت های ایرانی فعال در حوزه آب و برق تاجیکستان را توانمند ارزیابی کرد و ضمن اعلام آمادگی برای فعالیت شرکت‌های ایرانی در حوزهای کشاورزی، صنایع سبک و معدن، کمیسیون مشترک اقتصادی را مامور حل موانع و مشکلات توسعه تجاری و بازرگانی و سرمایه گذاری  بین دو کشور کرد.

استاندار خراسان رضوی هم در این دیدار هدف از سفر خود به تاجیکستان را توسعه مبادلات اقتصادی بین دو کشور برشمرد و ضمن اشاره به ظرفیت های گسترده خراسان رضوی در جذب گردشگر، توریسم درمانی، توان علمی و دانشگاهی، از آمادگی برای میزبانی همایش بزرگ تجاری، اقتصادی و صنعتی دو کشور در مشهد خبر داد.

علیرضا رزم حسینی با اشاره به عزم رییس جمهوری اسلامی ایران در توسعه روابط با جمهوری تاجیکستان پیشنهاد داد که شرکت مشترکی بین دو کشور ایجاد تا زمینه حضور اتباع تاجیکستان برای درمان در مشهد توسعه پیدا کند.

توسعه همکاری دانشگاهی بین دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه های تاجیکستان، همکاری در زمینه سرمایه گذاری در معدن مس، روی و طلای تاجیکستان و توسعه همکاری اتاق های مشترک بازرگانی از دیگر پیشنهادات استاندار خراسان رضوی بود که در این دیدار مطرح شد.

قاهر رسول زاده نخست وزیر تاجیکستان هم ضمن استقبال از پیشنهادات مطرح شده از سوی علیرضا رزم حسینی، آمادگی حکومت تاجیکستان برای رفع موانع موجود را اعلام کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.