وزارت امنیت داخلی ایالت آریزونا از کشته شدن یک جوان قطری توسط مامور پلیس این ایالت در جریان یک درگیری در خیابان خبر داده است.

پلیس آمریکا، جوان ۲۵ ساله قطری را کشت

قدس آنلاین؛ طبق اعلام آمریکایی‌ها یک مامور پلیس ایالتی آریزونا در جریان درگیری با یک جوان ۲۵ ساله قطری که با روادید دانشجویی در این کشور حضور داشته، او را به قتل رسانده است.

وزارت امنیت داخلی ایالت آریزونا درباره درگیری منجر به کشته شدن «محمد احمد الهاشمی» جوان ۲۵ ساله قطری در این ایالت آمریکا، یک بیانیه طولانی منتشر کرده و او را مقصر این درگیری خوانده است.

طبق این بیانیه، مامور پلیس ایالتی نوزدهم دسامبر (۲۸ آذرماه) که با خودروی خدمت خود به همراه یک شهروند آمریکایی در حال گشت‌زنی در شهر «تمپی» آریزونا بود، با یک تبعه قطری مواجه شد که تابلوی راهنمایی رانندگی را کند و آن را وسط جاده رها کرد.

بنا بر اعلام وزارت امنیت داخلی ایالت آریزونا، پلیس ایالتی ابتدا از درون خودرو با بلندگو از این فرد خواست که تابلوی راهنمایی رانندگی را سر جای خودش برگرداند اما او بدون توجه به این درخواست به راهش ادامه داد.

به گفته آمریکایی‌ها، محمد احمد الهاشمی که با روادید دانشجویی در آمریکا اقامت داشت، به رغم دستورات مامور پلیس ایالتی هیچ توجهی به او نکرد و بعد از توقف خودروی پلیس مقابلش، به «رفتار و اقدامات خشن فیزیکی» دست زد.


«محمد احمد الهاشمی» جوان ۲۵ ساله قطری

طبق روایت وزارت امنیت داخلی ایالت آریزونا، مامور پلیس از محمد احمد الهاشمی که در حال پیاده راه رفتن در خیابان بود، خواست که از خیابان خارج شود اما او ضمن رد این خواسته پلیس، شروع به حمله به خودروی این مامور کرد. در این هنگام مامور پلیس از خودرو پیاده شد و به این تبعه قطری دستور داد که «روی زمین بنشیند». امتناع دوباره او به این فرمان، سبب شد مامور پلیس با شوکر به این جوان قطری حمله کند اما دو بار استفاده او از شوکر به جایی نرسید و کار دو طرف به درگیری کشید. 

مقام‌های ایالت آریزونا، جوان قطری را به «حمله خشونت‌آمیز به مامور پلیس ایالتی» متهم کردند و گفتند، او این مامور را با مشت و لگد مورد حمله قرار داد و حداقل سه بار وی را به زمین کوبیده بود و مامور پلیس برای حفاظت از جان خود و شهروند آمریکایی حاضر در خودرویش، با سلاح سازمانی به تبعه قطری شلیک کرد و او را کشت.

به گفته آمریکایی‌ها، حملات محمد احمد الهاشمی به این مامور پلیس ایالتی آریزونا سبب جراحت او شده بود.

پایگاه خبری «نشنال» امارات هم در گزارشی درباره کشته شدن این این شهروند جوان قطری خبر داد، او روز چهارشنبه هفته گذشته به اتهام «تعدی و تجاوز» به مرکز اسلامی شهر تمپی به مدت کوتاهی بازداشت شده بود.

رسانه‌ها و مقام‌های آمریکایی اطلاعات زیادی درباره محمد احمد الهاشمی مخابره نکرده‌اند و تنها به ذکر این نکته که او دانشجوی سابق دانشگاه ایالتی آریزونا بوده، اکتفا کرده‌اند.

کشته شدن این شهروند قطری دو هفته بعد از تیراندازی خبرساز «محمد سعید الشمرانی» جوان ۲۱ ساله عضو نیروی هوایی عربستان سعودی در پایگاه نظامی «پنساکولا» ایالت فلوریدا انجام شد.حمله‌ای که در آن چهار آمریکایی کشته و هشتن تن زخمی شدند.

مقام‌های آمریکایی حمله تبعه سعودی به پنساکولا را «تروریستی»  خواندند و سپس ارتش آمریکا هم اعلام کرد به دلایل امنیتی، حدود ۱۷۵ دانشجوی علوم هوایی سعودی را که در آمریکا آموزش می‌دیدند، پرواز ممنوع کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.