وزارت کشور عراق پس از بازداشت عوامل جنایت به دار آویختن نوجوان ۱۶ ساله عراقی، اعترافات عوامل آن را پخش کرد.

اعترافات تکان‌دهنده عاملان جنایت میدان الوثبه بغداد پخش شد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از شبکه تلویزیونی العراقیه،  عوامل جنایت میدان الوثبه بغداد چند روز پس از کشتن شهروند عراقی، مثله و آویزان کردن جسد وی، بازداشت شدند. این عوامل شامل پنج متهم بودند که به جنایت‌های خود اقرار کردند.

گزارشگر این شبکه گزارش داد: اداره مبارزه با جنایت‌ها وابسته به وزارت کشور عراق پس از بازداشت عوامل جنایت میدان الوثبه، اعتراف متهمان را پخش کرد. در همین حال سخنگوی وزارت کشور اعلام کرد این گروه منزل هیثم علی را به آتش کشیدند و پس از کشتن او، به بدترین شکل جسد وی را مثله کردند.

خالد المحنا، سخنگوی وزارت کشور  عراق، گفت: «جنایت کشتن هیثم علی اسماعیل ناشی از خِرد منفی گروهی بود. به طوری که برخی افراد متهم که دارای سابقه جرم هستند، برخی شهروندان را تحریک می‌کنند. شاهد بودیم که بسیاری از شهروندان در قتل این فرد مشارکت و برخی از آن‌ها جسد وی را مثله کردند.»

گزارشگر العراقیه افزود: عاملان جنایت الوثبه به صراحت به کشتن هیثم علی، مثله کردن جسد و آویزان کردن جسدش اذعان کردند. این موضوع نشان می‌دهد که این افراد در گذشته مرتکب جنایت‌هایی شدند که دستگاه‌های امنیتی پس از جمع آوری اطلاعات از آن‌ها، این موضوع را تایید کردند.

حسین سامی، متهم ملقب به حسین زعفرانیه، گفت: «گروهی وی را از پا آویزان کردند و وی را زدند و از دیگران خواستند که وی را بزنند.»

محمد عادل عبد کاظم، متهم دیگر این پرونده، گفت: «در آویزان کردن جسد وی مشارکت داشتم.»

هند بشار صالح، یکی دیگر از متهمان، گفت: «روی سینه‌اش نشستم و چاقو را در سینه‌اش فرو کردم.»

گزارشگر العراقیه افزود: دستگاه‌های امنیتی بر اساس اقدامات قانونی برای حفظ صلح و امنیت جامعه، به مجازات طرف‌هایی که مرتکب جنایت‌های کشتار و خرابکاری می‌شوند، ادامه می‌دهند.

افراد مذکور بیست و یکم آذر نوجوان ۱۶ ساله‌ عراقی را به قتل رسانده و جسد او را در میدان الوثبه بغداد آویزان کردند. جنایت علیه این نوجوان عراقی واکنش‌های زیادی در پی داشت و آیت‌الله سید علی سیستانی، مرجعیت دینی عراق، هم خواستار محاکمه عاملان این حادثه هولناک شد. آیت‌الله سیستانی در بیانیه‌ای تاکید کرد: قتل، آدم‌ربایی، روی زمین کشاندن اجساد و تکه‌تکه کردن آن‌ها جرایمی است که باید عاملان آن محاکمه شوند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.