تازه ترین ساخته مصطفی کیایی در حالی به نمایش خود ادامه می دهد که فاصله چندانی تا شکستن رکورد پرفروش ترین فیلم سال ندارد.

فاصله کوتاه «مطرب» تا عنوان پرفروش‌ترین فیلم سال/ شروع کم‌رمق «آشفته‌گی» و «مشت آخر» + جدول

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، در آخرین هفته پاییز فیلم های «آشفتگی» به کارگردانی فریدون جیرانی و «مشت آخر» ساخته مهدی فخیم زاده در حالی به چرخه اکران اضافه شدند که فیلم های روی پرده فروش خوبی را تجربه می کنند.

براین اساس فیلم سینمایی «آشفتگی» طی دو روز نمایش به فروشی معادل ۷۶ میلیون و ۶۹۰هزار تومان دست پیدا کرد. «آشفته‌گی» فیلمی درباره عشق و جنایت و روایت دو برادر دوقلو به نام‌های بردیا و باربد، هر دو با بازی بهرام رادان است که روند پیش‌برد داستان اینگونه القا می‌کند که بردیا و باربد از زمان کودکی در تمام زندگی خود، با هم در رقابت بوده‌اند. مهناز افشار، مهران احمدی، نسیم ادبی، علی میلانی دیگر بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

همچنین «مشت آخر» در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه تنها ۳۳ میلیون تومان فروخت. این فیلم یک طنز موقعیت توام با اکشن و حادثه است و در کنار فخیم‌زاده، گوهر خیراندیش، احمد نجفی، رامین راستاد، گلناز خالصی، حمیدرضا قلی خانی، سیاوش معمارزاده و آتنا مهیاری در این فیلم نقش آفرینی می کنند.

اما نگاهی به جدول اکران نشان می دهد فیلم سینمایی «مطرب» به کارگردانی مصطفی کیایی پس از ۶ هفته نه تنها همچنان در صدر جدول فروش است بلکه فاصله کمی تا شکستن رکورد «متری شیش ونیم» به عنوان پرفروش ترین فیلم سینمایی سال دارد. این فیلم با در اختیار داشتن ۱۸۴ سالن به فروشی معادل ۲۶ میلیارد و ۶۸۸ میلیون تومان دست پیدا کرده و با توجه به فرصت باقی مانده از اکران این فیلم، شکستن رکورد فیلم روستایی چندان دور از انتظار هم نخواهد بود. پرویز پرستویی، محسن کیایی، الناز شاکردوست، مهران احمدی، حسین امیدی، امین مقدم بازیگران این فیلم هستند که داستان آن در دهه ۱۳۶۰ روی می‌دهد.

اما «چشم و گوش بسته» ساخته فرزاد موتمن نیز با فروش ۸ میلیاردی و با در اختیار داشتن ۱۷۴ سالن در جایگاه دوم جدول ایستاده است و طی هفته گذشته نیز فروش یک میلیارد ۳۷۱ میلیون تومانی را به ثبت رسانده است. امین حیایی، بهرام افشاری، آناهیتا درگاهی، مسعود کرامتی، لیندا کیانی، محمدرضا صولتی و مانی حقیقی، با حضور پوریا پورسرخ بازیگران این فیلم هستند.

«منطقه پرواز ممنوع» ساخته امیر داسارگر نیز از نیمه آبان تا هفته گذشته ۳  میلیارد و ۸۹۴ میلیون تومان فروش را ثبت کرده است. فیلم روایتگر داستان سه نوجوان است که در حین آماده‌ شدن برای مسابقه ساخت پهپاد، با پیدا شدن یک یوزپلنگ در حوالی محل زندگیشان، وارد مسائل و درگیری‌های مختلف و مهیجی می‌شوند. هادی حجازی فر، محمد فیلی، متین‌پاکزاد، متین کرمانی، علیرضا اکبری، علی ذکریایی، زین العابدین تقی پور و بهار نوحیان به ایفای نقش می‌پردازند.

اما فیلم سینمایی «جان‌دار» به کارگردانی حسین امیری دوماری و پدرام پورامیری که از هفته گذشته اکران خود را آغاز کرده توانست در یک هفته یک میلیارد و ۱۳۱ میلیون تومان را ثبت کند و فروش کلی فیلم را به یک میلیارد و ۱۲۳ میلیون تومان برساند. این فیلم با بازی فاطمه معتمدآریا، حامد بهداد، جواد عزتی، علی شادمان، باران کوثری، گیتی قاسمی، مسعود کرامتی و محمد علی محمدی روایتی است از سردرگمی یک خانواده است که جوانشان در آستانه اعدام است.

انیمیشن «بنیامین» به کارگردانی محسن عنایتی نیز تاکنون ۲ میلیارد و ۲۶۹ میلیون تومان فروخته است. چنگیز جلیلوند، ناصر طهماسب، اکبر منانی، سعید مظفری و مریم شیرزاد گویندگان این انیمیشن ایرانی هستند.

فیلم سینمایی «۲۳ نفر» به کارگردانی مهدی جعفری نیز از چهارشنبه ۲۰ آذر به سرگروهی باغ کتاب روی پرده سینماها رفت و طی این مدت ۳۱۲ میلیون و ۳۶۰ هزار تومان فروش را ثبت کرده است. این فیلم که براساس قصه‌ای واقعی ساخته شده درباره گروهی از رزمندگان نوجوان ایرانی است که در جریان جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۶۱ به اسارت نیروهای عراقی درآمدند و مجید پتکی،  سعید آلبوعبادی، رضا نوری، عبدالحلیم تقلبی،  محمد رشنو بخشی از بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

همچنین فیلم «خداحافظ دختر شیرازی» به کارگردانی افشین هاشمی در مدت دو  هفته ۲۴۸ میلیون تومان فروش را ثبت کرده است. شبنم مقدمی، افشین هاشمی، آیسان حداد، مونا فرجاد، حسین محب‌اهری، ونوس شمس و رویا تیموریان در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

«آخرین داستان» به کارگردانی اشکان رهگذر در سه  هفته ۳۳۷ میلیون ۹۴۹ هزار تومان فروش داشته است و «لیلاج» ساخته داریوش یاری نیز طی سه هفته اکران ۹۰ میلیون و ۸۹۷ هزار تومان فروش را به ثبت رسانده است.

همچنین «معکوس» به کارگردانی پولاد کیمیایی طی سه  هفته اکران ۱۴۲ میلیون تومان فروش را به ثبت رسانده است و فیلم سینمایی «تورنا ۲»  ساخته سید جواد هاشمی نیز تاکنون ۶۵۸ میلیون تومان فروش داشته است.

«هزارتو» به کارگردانی امیرحسین ترابی در مدت ۸ هفته از آغاز اکران رقم ۵ میلیارد و ۴۱۳ میلیون تومان فروش را به ثبت رسانده است و فیلم «مسخره‌باز» به کارگردانی همایون غنی‌زاده در ۱۰  هفته ۳ میلیارد و ۳۵۴ میلیون تومان فروش را ثبت کرده است. «ماجرای نیمروز: رد خون» ساخته محمدحسین مهدویان نیز در ۱۲  هفته ۶ میلیارد ۲۱۳ میلیون تومان فروخت.


انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.