محمد سلیمانی وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تصویب لوایح مرتبط با FATF عملاً هم سفره مردم را محدودتر می‌کند، هم واردات و صادرات نفت و پتروشیمی را با مشکلات جدی روبه‌رو می‌کند.

پیوستن به FATF سفره مردم را محدودتر می‌کند/ موافقان ابتدا بگویند برجام چه شد؟

قدس آنلاین: محمّد سلیمانی، وزیر اسبق ارتباطات در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس با اشاره به فشار برخی جریان‌ها به مجمع تشخیص مصلحت نظام برای تصویب لوایح مرتبط با FATF گفت: با توجه به اینکه اصل فعالیت FATF در مسائل مالی و پولی و نظارت بر این موارد است، قطعاً پیوستن به آن می‌تواند ضررهای جبران ناپذیری برای ایران داشته باشد.

وی ادامه داد: ایران در حال حاضر، تحت تحریم‌های سنگینی است که بر هیچ کشور دیگری اعمال نمی‌شود. در این شرایط، کشور ایران باید دست به یکسری مبادلات تجاری و واردات و صادرات بزند، مخصوصاً در زمینه نفت و گاز. از طرفی آمریکا و اروپا هم محکم ایستاده‌اند تا جلوی این اقدامات را بگیرند.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با بیان اینکه در چنین شرایطی، پیوستن به FATF فرصتی را برای آمریکا و اروپا فراهم می‌کند تا تحریم‌ها را جدی تر دنبال کنند، گفت: درواقع FATF مکانیسم و  ابزاری در اختیار غرب است برای تکمیل حلقه‌های تحریم علیه ایران. در این شرایط تصویب لوایح مرتبط با FATF عملاً هم سفره مردم را محدودتر می‌کند، هم واردات را با مشکلات جدی روبه‌رو می‌کند و هم صادرات نفت و پتروشیمی را با مشکلات جدی روبه‌رو خواهد کرد.  

سلیمانی ادامه داد: افراد و جریان‌هایی که موافق پیوستن به FATF هستند دقیقاً همان کسانی هستند که برجام را به کشور تحمیل کردند. خب نتیجه برجام چه شد؟ نتیجه این شد که تحریم‌ها گسترده‌تر شد، فشار بیشتری به ایران وارد شد و شاهد تحریم‌های جدید در حوزه‌های غذایی و دارویی بودیم.

وی با بیان اینکه FATF نیز همانند برجام عمل خواهد کرد، اظهار داشت: کسانی که موافق پیوستن به FATF هستند، باید ابتدا جواب برجام را بدهند و بگویند برجام چه شد و به کجا رسید، بعد بیایند و تقاضای یک معاهده جدید را بدهند.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری تصریح کرد: به نظر می‌رسد افرادی که اقتصاد کشور را به معاهدات خارجی گره می‌زنند یا نا آگاه هستند و یا در راستای اهداف غرب حرکت می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.