دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) در مقطع کارشناسی ارشد با ۷۶.۸۴ درصد اشتغال فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد جزو دانشگاه‌های رکوردار در عرصه اشتغال قرار گرفت.

دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) جزو دانشگاه های رکوردار در عرصه اشتغال قرار گرفت

 به گزارش قدس آنلاین ، دکتر ابراهیم دانشی فر معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) با بیان این خبر گفت: براساس جدیدترین آمارهای منتشر شده  وزرات علوم، تحقیقات و فناوری در طرح رصد اشتغال در سال ۱۳۹۸،  دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) در مقطع کارشناسی ارشد با ۷۶.۸۴ درصد اشتغال در رتبه دوم قرار گرفت.

وی افزود: بر اساس جدیدترین آمارها از طرح رصد اشتغال در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه علم و صنعت با ۷۷.۳۶ درصد در رتبه اول، دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) با ۷۶.۸۴ درصد در رتبه دوم و دانشگاه اراک با ۷۰.۱۶  درصد در رتبه سوم قرار گرفتند.

دکتر دانشی فر عنوان کرد: طرح رصد اشتغال در سال ۱۳۹۸ براساس اطلاعات آماری دانش آموختگان دانشگاه ها، از تعداد ۸۹ دانشگاه، پژوهشگاه و مرکز آموزش عالی انجام شد.

به گفته این مقام مسئول مطالعات انجام شده حاکی از آن است که چگونگی پاسخگویی مهارت های کسب شده ضمن تحصیلات دانشگاهی به مهارت های مورد نیاز بازارکار، عاملی تعیین کننده در میزان اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی است؛ از این رو ضروری است دانشجویان در خصوص فراگیری مهارت های نظری کاربردی و بینشی مورد نیاز اهتمام ویژه ای ورزند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: عدم تناسب بین رشته های دانشگاهی با خواسته ها و نیاز های جامعه و عدم ایجاد مهارت های خاص در دانشجویان جهت پاسخگویی به تغییرات و نیازهای بازار کار از دلایل عمده افزایش نرخ بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی است.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) با ایجاد مرکز نوآورری تلاش دارد تا ضمن افزایش مهارت های کاربردی برای دانشجویان از ایده ها و طرح های خلاقانه دانشجویان و فارغ التحصیلان این دانشگاه حمایت کند و در حال حاضر ۲۶ تیم نوآور در این مرکز مشغول به فعالیت هستند.

یادآور می شود؛ در حال حاضر حدود هفت هزار دانشجو در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) مشغول به تحصیل هستند و بیش از ۱۰ هزار دانشجو از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.