نماینده آستارا در مجلس با بیان اینکه افزایش ۱۵درصدی حقوق‌ها برای اقشار مختلف حقوق‌بگیر جامعه در سال ۹۹ کافی نیست، گفت: به همین دلیل مجلس در تلاش است برای رفاه مردم تغییراتی در بخش دست‌مزدهای لایحه بودجه ایجاد کند.

ضرورت تغییر در بخش دستمزد لایحه بودجه ۹۹/افزایش ۱۵درصدی حقوق‌ها کافی نیست

قدس آنلاین: ولی داداشی نماینده مردم آستارا در مجلس  با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی حقوق کارمندان در بودجه سال آینده، گفت: متأسفانه به دلیل عدم درک درست از شرایط اقتصادی کشور، قیمت‌کالاها افزایش زیادی داشت و به‌تبع آن تورم اتفاق افتاد که به همین دلیل افزایش ۱۵ درصدی حقوق‌ها برای اقشار مختلف حقوق‌بگیر جامعه در سال آتی کافی نیست.

وی افزود: نمایندگان تلاش دارند در کمیسیون‌های تخصصی، کمیسیون تلفیق و همچنین جلسه علنی پارلمان تغییراتی در بخش دستمزدها  به نفع افزایش رفاه مردم ایجاد کنند.

نماینده مردم آستارا در تشریح رویکرد نمایندگان درباره حقوق کارمندان در بودجه سال ۹۹، بیان داشت: رویکرد نمایندگان مجلس افزایش حقوق کارمندان متناسب با میزان تورم در سال آینده است؛ چراکه با توجه به افزایش تورم در سال جاری، تعیین افزایش حداقلی حقوق در سال ۹۹ غیرمنطقی است.

داداشی با تأکید بر اینکه افزایش ۱۵ درصدی حقوق کارمندان در سال آینده کافی نیست، اظهار داشت: دولت به بهانه نبود اعتبار، افزایش حقوق کارمندان را در سال آینده ۱۵ درصد در نظر گرفته است؛ اما بهتر است دولت برای تأمین کسری بودجه به مردم فشار نیاورد، بلکه نحوه هزینه‌کرد اعتبارات دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دولتی را اصلاح کند.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس ضمن انتقاد از افزایش ۱۵ درصدی حقوق کارمندان در بودجه سال ۹۹ گفت: براساس آمارهای منتشر شده تورم حدود ۴۰ درصد است و سؤالی که پیش می‌آید این است که دولت بر چه اساس و منطقی، افزایش ۱۵ درصدی را برای حقوق کارمندان در سال آینده در نظر گرفته است.

انتهای‌ پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.