رئیس شورای شهر به ناکارآمدی طیف متبوع خود در دولت و مجلس شورای شهر اذعان کرد.

محسن هاشمی: آبروی نهادهای انتخابی را بردیم

قدس آنلاین: کیهان در ویژه های خود نوشت:

محسن هاشمی در نشست حزب همبستگی گفته است: انتخابات زیادی در کشور برگزار شده اما مشخص است که انتخابات آتی تفاوت زیادی با انتخابات‌های گذشته دارد و شرایط سخت تر از گذشته است،   علت آن هم مشکلات کشور است که مشکلات اقتصادی در صدر آن قرار دارد. وی افزود: علت اصلی مشکلات اقتصادی ابتدا تحریم‌های بی‌سابقه‌ای بود که  از طرف آمریکا تحمیل شده است، این شکل و وسعت از  تحریم‌ها تاکنون نسبت به هیچ کشور دیگری اعمال نشده و بی‌سابقه است. البته در کنار تحریم‌ها، ناکارآمدی دستگاه‌های مختلف هم صورت خود را نشان داده است.


رئیس شورای شهر تهران با اشاره به سالگرد درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، توضیح داد: همان‌طور که ایشان می‌گفتند رویکرد همراه با عقلانیت و عملگرایی می‌تواند اصلاح‌طلبان، اعتدالیون و گروه‌های مرجع اصولگرا برای نجات کشور را بسیج کند با این رویکرد می‌توانیم از معضلاتی که برای مردم حادث شده نجات پیدا کنیم.


وی ادامه داد: شاید سوال پیش بیاید که چرا نتوانسته‌ایم این‌گونه عمل کنیم آن هم در شرایطی که شورای شهر و شهرداری تهران و بخش زیادی از دولت در اختیار اصلاح‌طلبان و اعتدالیون است. ما اگر می‌توانستیم با عقلانیت و کارآمدی کارنامه‌ای از خودمان به جای بگذاریم، دست بالا را در این انتخابات داشته و می‌توانستیم به مردم بگوییم که بخش انتخابی مردم می‌تواند امور را پیش ببرند، نه این‌که مدام به بخش انتصابی بگویند ما نمی‌توانیم کاری بکنیم.


هاشمی با تاکید بر اینکه شهر تهران مشکلات زیادی مثلا درباره‌ آلودگی هوا و حمل و نقل عمومی دارد، گفت: قوانین مشخص است و زیرساخت‌ها هم بد نیست.


رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران خاطرنشان کرد: ما می‌توانستیم اتوبوس‌ها را برقی کنیم و اثرگذاری در حمل و نقل شهر تهران داشته باشیم نه این‌که الان به‌جای پنج میلیون سفر با مترو ۲/۵ میلیون سفر صورت گرفته و هنوز اتوبوس‌های بی‌آرتی گازوئیلی بوده و نتوانسته‌ایم برای موتورسیکلت‌ها کاری کرده یا این‌که وضعیت تاکسی‌ها را از بنزین به گازوئیل برگردانیم.


وی تاکید کرد: می‌توانستیم با اقداماتمان به مردم نشان دهیم که بخش انتخابی جامعه برای آنها کار می‌کند. این اقدامات احتیاج به هماهنگی داشت، اما وقتی وارد شدیم هشت دستگاه موجود یعنی وزارت کشور، سازمان برنامه و بودجه، صندوق ذخیره ارزی، بانک مرکزی، بانک‌های عامل و شهرداری نتوانستند هماهنگ شده و علی‌رغم مصوبات موجود روند به سمت کنونی رفته است.


محسن هاشمی گفت: اگر ما عملگرایی خود را عرضه نکنیم روز به روز بخش انتخابی ضعیف شده و انتصابی‌ها تسلط بیشتری بر جامعه پیدا می‌کنند امیدوارم در فرصت باقی‌مانده با اقداماتی از مرز افراطی، تفریطی و انفعالی دور شده و وارد فاز عملگرایی شویم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی--معلم ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
    0 0
    دعای خیرما بدرقه مسولین اقتصادی انشاله
  • علي ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
    0 0
    به قول سعدي : تا ترياق از عراق آورده باشند ، مارگزيده مرده باشد . يا به اصطلاح خودماني : نوشدارو بعد از مرگ سهراب . اگر اين اعتراف توطئه نباشد في نفسه جاي خوشحالي دارد كه يك مسئول به ناكارآمدي خود اعتراف مي كند .