رئیس‌جمهور برزیل از تصمیم همتای آمریکایی خود برای توقف ازسرگیری اعمال تعرفه‌های تجاری علیه این کشور خبر داد.

ترامپ تعرفه‌های تجاری علیه برزیل را لغو کرد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از پایگاه خبری هیل، ژائیر بولسونارو، رئیس‌جمهور برزیل اعلام کرد پس از گفتگوی اخیر، دونالد ترامپ، همتای آمریکایی او قرار نیست تعرفه بر واردات آلومینیوم و فولاد را ادامه دهد.

بنا به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، پس از گفتگوی تلفنی روسای جمهور برزیل و آمریکا، بولسونارو در صفحه خود در شبکه اجتماعی فیس بوک نوشت: او تصمیم ندارد برنامه خود برای اعمال تعرفه بر آلومینیوم/ فولاد را ادامه دهد. بولسونارو در ادامه نوشت روابط تجاری و دوستانه ما روز به روز قویتر می‌شود.

پس از این گفتگوی تلفنی، ترامپ نیز در صفحه توئیتر خود اعلام کرد که با همتای برزیلی خود درباره موضوعات بسیاری از جمله مسائل تجاری تبادل نظر کرده است. رئیس جمهور آمریکا در توئیتر خود بدون اشاره به تهدیدات تعرفه‌ای پیشین خود علیه برزیل نوشت: روابط میان آمریکا و برزیل هیچگاه قویتر از این نبوده است.

این در حالی است که ترامپ اوایل این ماه اعلام کرد آمریکا تعرفه‌های تجاری آلومینیوم و فولاد برزیل و آرژانتین را از سر خواهد گرفت. رئیس جمهور آمریکا در همان زمان اعلام کرد این تعرفه‌ها به سرعت اجرایی خواهند شد. هر چند رئیس شورای ملی اقتصاد آمریکا اعلام کرد دولت هنوز در خصوص از سرگیری اعمال تعرفه‌ علیه برزیل و آرژانتین تصمیم نهایی را نگرفته است.

دولت آمریکا سال گذشته تعرفه‌های تجاری را علیه برخی کشورهای آمریکای لاتین اعمال کرد. رئیس‌جمهور برزیل، در واکنش به تهدید اخیر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، مبنی بر اعمال تعرفه بر واردات فولاد و آلومینیوم از کشورهای آمریکای لاتین گفت مطمئن است که ترامپ به نگرانی‌های اقتصادی برزیل توجه خواهد کرد.

بولسونارو در این خصوص گفت: «اقتصاد آن‌ها (آمریکا) با اقتصاد ما قابل مقایسه نیست، بلکه چندین برابر بزرگتر است. می‌خواهم با او (ترامپ) تماس بگیرم تا این تصمیم را عملی نکند. اقتصاد ما اساسا به کالاهایمان وابسته است. امیدوارم این را درک کند، مطمئن هستم به حرف ما گوش خواهد داد.»

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.