دبیر شورای هماهنگی بانک های استان خراسان رضوی گفت: استفاده از رمز یک بار مصرف از تاریخ اول دی ماه به صورت مرحله ای در حال اجرا است و رمز های ایستا نیز تنها تا تاریخ ۱۵ دی ماه اعتبار خواهند داشت.

۱۵دی ماه پایان اعتبار رمزهای ایستای بانکی/ مردم مراقب سایت های جعلی اعلام رمز پویا باشند

حسن مونسان در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: رمزهای دوم و یا به عبارتی ایستای بانکی تنها تا ۱۵دی ماه اعتبار دارند.

وی تصریح کرد: دریافت رمز های پویا و یک بار مصرف ، طبق ابلاغیه بانک مرکزی از اول دی ماه اجباری و به صورت مرحله ای اجرا می شود اما استفاده از این رمز ها از تاریخ ۱۵دی ماه به صورت سراسری خواهد بود و استفاده از رمزهای ایستا متوقف خواهند شد.

دبیر شورای هماهنگی بانک های استان خراسان رضوی افزود: از مردم درخواست می شود هرچه سریعتر نسبت به دریافت رمزهای یک بار مصرف  از بانک های مربوطه اقدام کنند زیرا با توجه به کلاهبرداری های اینترنتی که از حساب های بانکی رخ می دهد و از آن جا که از تاریخ اول دی ماه به صورت رسمی دریافت رمزهای یک بار مصرف اعلام شده است هرگونه خسارت و سوء استفاده از حساب و تراکنش های بانکی ممکن است مشکلات و مسائلی رابرای آنها در پی داشته باشد.

مونسان ادامه داد: در ابتدا مقرر بود استفاده از رمزهای پویا از اول دی ماه اجباری شود ولی به دلیل اینکه ممکن است در برخی از بانک ها ازدحام جمعیت وجود داشته باشد و مردم موفق به دریافت رمز پویا نشده باشند بانک مرکزی استفاده از رمزهای ایستا  را ۱۵ روز تمدید کرد که این تاریخ مجددا تمدید نخواهد شد.

وی تصریح کرد: از طرفی مردم برای دریافت رمزهای پویا و یک بار مصرف نیازی به مراجعه حضوری به شعب بانک ها ندارند بلکه از طریق آدرس های اینترنتی  و سامانه های الکترونیکی بانک ها  می توانند پویا سازی رمز را انجام دهند اگرچه توصیه اکید می شود که در این باره مراقب ادرس های الکترونیکی و سایت های جعلی باشند و پس از حصول اطمینان از سایت اصلی بانک ها عملیات دریافت رمز پویا را انجام دهند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.