۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰
کد خبر: 684164

رئیس سازمان ملی استاندارد با تاکید بر اینکه بنزین تولیدی کشور آلاینده نیست، در مورد وضعیت ذرت‌های آلوده گفت: این ذرت‌ها همچنان در گمرک مانده‌اند و مقرر شد که امحا شوند.

ذرت‌های آلوده امحا می‌شود

به گزارش قدس انلاین نیزه پیروز بخت در نشست خبری در محل سازمان ملی استاندارد اظهار داشت: طبق آزمایش‌های صورت گرفته، بنزین تولیدی کشور از نظر شاخص‌های گوگرد، بنزن و آروماتیک‌ها که در آلودگی هوا تاثیرگذار هستند، هیچ مشکلی ندارد.

وی با بیان اینکه همزمان با افزایش قیمت بنزین، بررسی نازل‌های سوخت در جایگاه‌ها در دستور کار قرار گرفت که در آبان ماه ۲۱۵ مورد از ۵ هزار و ۱۰۰ مورد نازل بازرسی شد و در آذر ماه نیز ۱۶۳ مورد از ۴ هزار و ۹۷۸ نازل و در یک هفته گذشته هم ۳۵ مورد از هزار مورد بازرسی نازل ها کم فروشی داشتند.

وی افزود: این نازل‌ها توسط کارشناسان سازمان استاندارد و وزارت نفت پلمب شدند.

* ذرت‌های آلوده در درازمدت روی سلامتی تاثیر می‌گذارد اما موجب مرگ فوری نمی‌شود

پیروزبخت در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در مورد آخرین وضعیت ذرتهای وارداتی آلوده و بحث‌های مطرح شده در فضای مجازی مبنی بر توزیع بخشی از این ذرت ها در کشور نیز گفت: من هم صوت‌های منتشر شده در فضای مجازی را شنیده‌ام، ولی باید توجه داشت که این ذرتها کپک زده‌اند و با این وضعیت در محصولات غذایی قابل استفاده نیستند.

وی با بیان اینکه حتی با فرض استفاده از محصولی آلوده به سم آپلاتوکسین،‌این اتفاق در درازمدت بر یک فرد تاثیر خواهد داشت واین طور نیست که در عرض دو ساعت باعث مرگ و میر شود. هدف اصلی از انتشار این مطالب ایجاد تشنج و آسیب روانی به مردم است و قصد دارند امنیت غذایی مردم را زیر سؤال ببرند.

* هیچ بخشی از ذرت‌های آلوده از گمرک خارج نشده و همه آنها امحا خواهد شد

پیروزبخت تاکید کرد: ذرت‌های آلوده همچنان در گمرک هستند و هیچ مقداری از این محموله وارد کشور نشده است.

وی با بیان اینکه تاکنون خریداری از خارج از کشور برای این ذرت‌ها پیدا نشده است، گفت: قرار است این ذرت‌ها امحا شوند و مراحل انجام این کار در حال بررسی است.

رئیس سازمان ملی استاندارد تاکید کرد: به هیچ وجه امکان ندارد این ذرت‌ها وارد کشور شود و ما کنترل‌های لازم را در این مورد انجام می‌دهیم به طوری که هم در واحدهای تولیدی و هم در بازار کنترل‌هایی را انجام می‌دهیم. 

* تکلیفی برای کنترل کیفیت گازوئیل به ما ابلاغ نشده است

پیروزبخت در ادامه نقش خودروهای فرسوده در آلودگی هوا نیز گفت: خودروهای فرسوده از بنزین استاندارد استفاده می‌کنند و کامیون‌ها و خودروهای سنگین نیز از گازوئیل استفاده می‌کنند که البته ما گازوئیل را آزمایش نمی‌کنیم زیرا در این مورد تکلیفی برای سازمان استاندارد تعیین نشده است. البته در برخی موارد که خودمان آزمایش کرده‌ایم نیز گازوئیل مصرفی مشکلی ندارد هر چند کامیون‌ها فرسوده و آلاینده هستند. 

وی با بیان اینکه موتورخانه‌های موجود در کشور نیز در فصول سرد باعث افزایش آلودگی هوا می‌شوند، گفت: طی 6 ماه اول امسال دو هزار و 600 موتورخانه واحدهای تجاری و دولتی را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

رئیس سازمان ملی استاندارد در پایان از صدور 80 مورد گواهی عدم انطباق با استانداردها برای محموله‌های وارداتی به کشور خبر داد و گفت: این گواهی‌ها شامل موارد مختلف از جمله مواد غذایی و قطعات خودرو می‌باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.