فرمانده انتظامی استان در پاسخ به قدس گفت: معدوم‌سازی محموله‌های مکشوفه موادمخدر در آینده‌ای نزدیک و پس از طی شدن مراحل مورد نیاز صورت خواهد گرفت.

کشف ۲ تن تریاک با طعم گاز مایع!

عقیل رحمانی/

فرمانده انتظامی استان در پاسخ به قدس گفت: معدوم‌سازی محموله‌های مکشوفه موادمخدر در آینده‌ای نزدیک و پس از طی شدن مراحل مورد نیاز صورت خواهد گرفت.

ردزنی دوماهه قاچاقچیان مواد

سردار محمدکاظم تقوی، فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی که در نمایشگاه کشفیات موادمخدر در مقر ستاد مبارزه با موادمخدر استان حضور داشت، در تشریح عملیات نفسگیر کشف محموله عظیم تریاک گفت: یکی از برنامه‌های جدی پلیس، مبارزه با انتقال و توزیع موادمخدر در سطح استان است. در همین زمینه در استان خراسان‌رضوی از ابتدای سال تا امروز با تلاش همکاران ما در پلیس مبارزه با موادمخدر استان بیش از ۲۳ تن انواع موادمخدر کشف و ضبط شده است.

فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی تصریح کرد: در این راستا و در آخرین اقدام مأموران پلیس پی بردند یک باند حرفه‌ای موادمخدر قصد انتقال حجم زیادی موادافیونی به استان را دارد.

اقدامات فنی مأموران پلیس مبارزه با موادمخدر خراسان‌رضوی برای ردزنی قاچاقچیان آغاز و همکاران ما در پی یک کار اطلاعاتی و فنی بسیار خوبی که حدود دو ماه زمان برد، اعضای باند حرفه‌ای انتقال مواد و تحرکات آن‌ها را  به صورت نامحسوس زیر نظر داشتند.

ضربه آخر پلیس و کشف بیش از ۲ تن تریاک

سردار تقوی تصریح کرد: برای به نتیجه رسیدن این عملیات هماهنگ، ساعت‌ها کار فنی صورت گرفت که در نهایت محموله مذکور که در داخل یک تریلی حمل گاز مایع جاسازی شده بود در تاریخ ۲۷ آذر ماه گذشته وارد استان خراسان‌رضوی شد.

به محض این اقدام، عملیات پلیسی و غافلگیرانه تیم‌های مبارزه با موادمخدر خراسان‌رضوی کلید خورد و تریلی حامل موادمخدر متوقف شد. در ادامه به سرعت مرتبطین این باند که پنج نفر بودند هم دستگیر شدند و خودرو مورد بازرسی دقیق قرار گرفت که در پی آن ۲ تن و ۲۸۸ کیلوگرم تریاک جاسازی شده کشف شد.

فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی بیان کرد: بنده به نوبه خودم به همکاران پلیس مبارزه با موادمخدر خراسان رضوی خدا قوت می‌گویم، چرا که در یک هفته گذشته آن‌ها توانستند حدود ۳ تن انواع موادمخدر را کشف و در پی آن عاملان انتقال موادمخدر را هم دستگیر کنند.

به این نکته هم باید توجه داشت که معمولا بیشتر این نوع محموله‌ها از استان‌های جنوب شرقی کشور وارد می‌شوند.

سردار تقوی ادامه داد: میزان شناسایی و مورد ضربه قرار گرفتن باندهای موادمخدرهم نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو برابر شده است.

تحرکات باندهای انتقال موادمخدر را با توجه به اشرافیت اطلاعاتی موجود به دقت تحت کنترل و اقدامات آن‌ها را رصد می‌کنیم. از سوی دیگر در داخل شهر هم طرح‌های جمع‌آوری معتادان متجاهر را به اجرا گذاشته‌ایم و در این زمینه تعداد زیادی معتاد جمع‌آوری و به کمپ‌های ترک اعتیاد منتقل و تحت درمان قرار گرفتند.

حتی بازهم آمادگی داریم در صورتی که ظرفیت مکان‌ها آماده باشد تا پایان سال معتادان متجاهر را جمع‌آوری کنیم. تا امروز هم تعدادی از مراکزی که اقدام به توزیع موادمخدر در سطح شهر می‌کردند با دستور قضایی پلمب شده است.

معدوم سازی محموله‌ها در آینده‌ای نزدیک

فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی همچنین در پاسخ به پرسش قدس که آیا زمان معدوم‌سازی محموله‌های موادمخدر مکشوفه مشخص است، عنوان کرد: معدوم کردن موادمخدر یک فرایند خاص دارد. آنچه مصرف دارویی داشته باشد در آن مسیر مورد استفاده قرار خواهد گرفت، مازاد آن یا آن‌ دسته از موادی که دارای ناخالصی باشد و یا امکان استفاده آن‌ها در حوزه درمانی وجود نداشته باشد(موادمخدر صنعتی و...) قطعاً در آینده‌ای نزدیک و در مراسمی که اعلام خواهد شد، معدوم‌سازی صورت خواهد گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.