بجنورد: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی از برگزاری ۱۳۸ برنامه در هفته سواد آموزی در استان خبر داد و گفت: در طول این هفته ۱۲۶ برنامه شهرستانی و ۱۲ برنامه شاخص استانی برگزار می شود.

۱۳۸ برنامه در هفته سواد آموزی در خراسان شمالی برگزار می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، عباس سعیدی صبح امروز در نشست خبری، شورای پشتیبانی سواد آموزی شهرستان و استان، برگزاری نمایشگاه از تولیدات، صنایع دستی بومی و دستاوردهای سوادآموزان در مراکز یادگیری محلی،مسابقه انشاء نویسی، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه، همایش تجلیل از فعالان عرصه سوادآموزی و... را از جمله برنامه های این هفته عنوان کرد.

وی گفت: مقایسه با سوادی در سال ۵۵ طبق سرشماری ۴۰ درصد مردم در گروه ۶سال به بالاتر باسواد بودند که در حال حاضر ۸۳/۳ درصد مردم  در این گروه با سواد هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به مقایسه در صد با سوادی در گروه هدف ۱۰ تا ۴۹ ساله افزود: در سال ۵۵ تنها ۴۸درصد در این گروه با سواد بودند که  طبق سرشماری سال ۹۵  درصد با سوادی به ۹۲/۸۵رسیده است .

سعیدی افزود: در سال جاری ۷۸ درصد اهداف محقق شد که بی سوادان در گروه هدف تا پایان دی ماه فرصت دارند  به مدارس وادارات سوادآموزی مراجعه کنند.

وی از حرکت روبه‌جلو برای آموزش تمامی افراد در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: ۷ آموزشگاه یک نفره عشایری، ۸۴ آموزشگاه زیر ۵ نفر و وجود ۵۰ آموزشگاه متوسطه اول و دوم با تعداد ۲۰ دانش‌آموز و کمتر در استان گواه این حرکت برای انجام آموزش سواد به همگان است.

سعیدی در خصوص آخرین عملکرد سوادآموزی استان نیز گفت: از مجموع ۵ هزار و ۴۹۱ نفر سهمیه استان تاکنون انجام آموزش برای ۴ هزار و ۲۹۶ نفر به تحقق رسیده که نشان از عملکرد بیش از ۷۸ درصدی در این عرصه دارد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی نیز در این جلسه با اشاره به آموزش بالغ‌بر ۲۰۰ هزار نفر پس از انقلاب در استان گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها در سرشماری سال ۱۴۰۰ عقب‌ماندگی باسوادی استان نسبت به میانگین کشوری کمتر می‌شود و به بیش از ۹۵ درصد خواهد رسید.

مهدی مؤدی در ادامه از قبولی ۵۸ درصدی سود آموزان در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: سخت‌گیری‌های لازم برای سوادآموزی افراد در استان انجام می‌شود و کارنامه صوری برای کسی صادر نمی‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.