شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با راه‌اندازی مقطع دکتری تخصصی رشته مهندسی بهداشت محیط در دانشگاه علوم پزشکی مشهد موافقت کرد.

راه‌اندازی مقطع دکتری تخصصی رشته مهندسی بهداشت محیط در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر رمضان میرزایی، مدیر گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: پس از چندین بازدید اعضاء هیات ممتحنه و ارزشیابی رشته مهندسی بهداشت محیط و اطمینان از توانمندی ساختاری و علمی از فعالیت‌های گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشکده بهداشت مشهد، با درخواست راه‌اندازی مقطع دکتری بهداشت محیط موافقت شد.

وی با اشاره به اینکه «در شمال شرق کشور تا به حال مقطع دکتری تخصصی بهداشت محیط وجود نداشت» تصریح کرد: با توجه به اینکه این گروه از سال ۱۳۶۸ دانشجو در این رشته با مقطع کاردانی، از سال ۱۳۸۲در مقطع کارشناسی و از سال ۱۳۸۹ دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد پذیرش داشته و در رفع نیازمندی‌های علمی منطقه وکشور فعالیت می‌کند، از همین رو با درخواست گروه مبنی بر جذب دانشجو در رشته دکتری بهداشت محیط از سوی شورای گسترش دانشگاه موافقت شد.

مدیر گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه «دو نفر از اعضاء هیأت علمی گروه در مرتبه استادی، یک نفر در مرتبه دانشیاری و ۶ نفر در مرتبه استادیاری حضور دارند» عنوان کرد: آزمایشگاه‌های پیشرفته‌ای در گروه به کمک مسئولین دانشگاه تجهیز و راه‌اندازی شده است از جمله دستگاه‌های گاز کروماتوگراف، دستگاه جذب اتمی کوره‌ای و شعله‌ای، HPLC و ...، در انجام پژوهش‌های کشوری و استانی فعالیت‌های قابل توجهی انجام گرفته و  مقالات و پژوهش‌های متعددی در حوزه مدیریت تصفیه آب و فاضلاب، مدیریت پسماند و مدیریت آلودگی هوا از سوی این دانشکده منتشر شده است.

بر اساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، وی بیان کرد: درخواست‌های زیادی به شورای گسترش برای جذب دانشجو در مقاطع مختلف ارائه می‌شود اما این شورا پس از بازدید هیأت بورد از فعالیت‌های این گروه با درخواست جذب دانشجو در مقطع دکتری مهندسی بهداشت محیط موافقت کرد. این درخواست  از سوی رییس دانشکده و اعضاء هیأت علمی این گروه انجام شد که طی فرآیندی دبیر هیأت بورد از امکانات آموزشی و آزمایشگاه‌های تخصصی، بازدید و از لحاظ امکانات فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی این گروه را مورد تایید قرار داد.

میرزایی با اشاره به اینکه «پس از اخذ مجوز دو دانشجوی دکتری از سال ۹۹ جذب خواهند شد»، گفت: در رشته مهندسی بهداشت محیط پذیرش دانشجو در مقطع دکتری(Ph.D) در حال حاضر در سطح کشور حدود ۳۹ نفر است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.