سمنان- رییس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران گفت: یکی از ابتکارات ایران ایده «گفت و گوی تمدن ها» توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد پشتیبانی و سال ۲۰۰۱ به عنوان سال «گفت و گوی تمدن ها» اعلام شد.

گفت و گوی تمدن ها ابتکار جمهوری اسلامی ایران است

به گزارش قدس آنلاین؛ «ماریا دوتسنکو»  روز یکشنبه در آیین افتتاح نمایشگاه «عکس‌ و اسناد تاریخی همکاری ایران و سازمان ملل متحد» در تالار حکیم الهی فرهنگسرای کومش سمنان ابراز داشت: جمهوری اسلامی ایران همچنان با ابتکارات جهانی خود نقش اصلی را در زمینه ارتقای صلح، دوستی و گفت و گو ایفا می کند.
وی افزود:  جمهوری اسلامی ایران در دوره‌های مختلف در زمینه ارتقای صلح و گفت و گو و همچنین مقابله با خشونت و افراط گرایی، ابتکار و ایده بین‌المللی ارایه داده است.

وی افزود: رییس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران، به ابتکارهای دکتر روحانی، رییس جمهوری اسلامی ایران، با عنوان «جهان علیه خشونت و افراط گرایی» اشاره کرد که به وضوح توسط کشورهای عضو سازمان ملل متحد مجمع عمومی سازمان ملل متحد پشتیبانی شد و مجمع عمومی سازمان ملل متحد قطعنامه ای را که سال ۲۰۱۳ حمایت کرده بود در سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ بار دیگر اتخاذ کرد.
دوتسنکو ادامه داد: تعهد قوی دولت و سایر ذینفعان برای همکاری نزدیک با نهادهای سازمان ملل متحد نشانگر حمایت مداوم ایران از این سازمان جهانی و تعامل عملی با این نظام برای رسیدگی به مسائل حیاتی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.