کارت هوشمند ملی برای 76 و هفت دهم درصد متقاضیان در خراسان رضوی صادر شد.

صدور 76 و هفت دهم درصد کارت هوشمند ملی در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، مدیر کل ثبت احوال خراسان رضوی در نشستی خبری با بیان اینکه ۹۷۰ هزار نفر در خراسان رضوی در صف دریافت کارت ملی هوشمند هستند و این تعداد کارت در مرحله صدور است، گفت: از چهار میلیون و ۷۷۱ هزار نفر واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی در این استان چهار میلیون و ۱۶۱ هزار نفر درخواست صدور کارت داده‌اند.

 تا کنون سه میلیون و ۱۹۱ هزار کارت هوشمند ملی تحویل متقاضیان شده است.
حسین نیری افزود: تاخیر در صدور کارت ملی هوشمند به موضوع تحریم‌ها و مشکل تامین کارت خام برمی‌گردد از این رو سازمان ثبت احوال کشور رویکرد بومی کردن تولید کارت‌ را در پیش گرفت که بنا به دلایل امنیتی کمی این فرایند طولانی شده است و شرکت متولی توان فنی برای تولید انبوه کارت را ندارد.
وی گفت: صدور کارت هوشمند ملی گاهی تا حدود یک سال به طول می‌انجامد اما سازمان برنامه و بودجه کشور قول مساعد برای تامین اعتبار برای تسریع این روند را داده‌ است.
نیری افزود: شهروندان با دریافت رسید درخواست صدور کارت ملی هوشمند و با استفاده از شناسنامه می‌توانند امور خود را نظیر کارهای بانکی انجام دهند و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.
وی ادامه داد: در صدور کارت ملی هوشمند اولویت اول به ترتیب با صدور کارت برای کارت‌اولی‌ها (۱۵ ساله‌ها)، درخواست‌های المثنی و سپس درخواست‌های عادی است.
مدیرکل ثبت احوال خراسان رضوی گفت: هم‌ اکنون ۱۶۰ دفتر خدماتی در استان در حال ارائه خدمات کارت ملی هوشمند هستند.
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.