عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: طبق تعهد مسئولان قرار شده است تا پایان سال جاری در حدود ۸۰۰شغل در درگز ایجاد شود و تا سال ۱۴۰۰نیز بیکاری در این شهرستان به معنای واقعی از بین برود.

پایان بیکاری در درگز تا سال ۱۴۰۰/ نیاز درگز به سرمایه گذاری در زمینه تکمیل زنجیره ارزش تولید

عبدالله حاتمیان در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: حضور رزم حسینی در استان خراسان رضوی باعث شده است که راهبرد اقتصادی بر سیاسی در استان غالب شود.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۱۰۰معین اقتصادی در چارچوب مثلث توسعه اقتصادی در خراسان رضوی فعالیت دارند، تصریح کرد: ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره)  که به عنوان معین اقتصادی شهرستان درگز فعالیت دارد تاکنون عملکرد فعال و مناسبی داشته است و حدود ۲۰ روستا شهرستان را به عنوان پایلوت برای ایجاد بستر مناسب برای اشتغال و ارائه تسهیلات  با نرخ ۴ درصد و بازپرداخت ۵ساله با یک سال تنفس در بازپرداخت اقساط انتخاب کرده است.

نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی افزود: با اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی همدلی و مشارکت خوبی در بین مسئولان مختلف شهرستان و معین اقتصادی  رخ داده و ایجاد مشاغل پایدار و هدفمند در اولویت سیاست اقتصادی و اشتغالزایی درگز قرار گرفته است.

حاتمیان ادامه داد: طبق تعهد مسئولان قرار شده است تا پایان سال ۹۸در حدود ۸۰۰شغل در درگز ایجاد شود و تا سال  ۱۴۰۰نیز بیکاری در این شهرستان وجود نداشته باشد.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی  افزود:از طرفی در سامانه ارائه تسهیلات برای شهرستان درگز در حدود ۴ هزار نفر ثبت نام کرده اند که بیش از ۳ هزارو ۷۰۰ مورد از آنها درخواست تسهیلات برای پرورش دام است ، از این رو چون پرداخت تسهیلات باید برای مشاغل مختلف صورت بگیرد انتظار این است که افراد به سمت مشاغل دیگر که پایدار و توسعه ای باشند نیز روی بیاورند و صرفا در موضوع پرورش دام محدود نشوند.

حاتمیان تصریح کرد: درگز در شرایط فعلی به سرمایه گذاری در زمینه تکمیل زنجیره ارزش نیاز مبرم دارد  به طوری که ۴۵۰هزار دام سبک این شهرستان به مواردی نظیر کشتارگاه و  کارگاه فرآوری محصولات دامی نیاز فوری دارند.

وی ادامه داد: در صورتی که پرداخت تسهیلات و منابع به سمت خام فروشی و مشاغلی با این رویکرد سوق داده شوند بیکاری همچنان در درگز وجود خواهد داشت .

حاتمیان تصریح کرد: در کنار معین اقتصادی شهرستان، معاونت توسعه روستایی رئیس جمهور نیز بیش از ۱۵ میلیارد تومان برای رونق در اشتغال زایی در درگز صرف کرده است و پرونده هایی نیز از سوی مردم و  به منظور اشتغال زایی در مجموع حدود ۲۰میلیارد تومان آماده دریافت  تسهیلات هستند .

وی افزود: درگز در آستانه جهش اقتصادی قرار گرفته است که تداوم و استمرار آن باعث از بین رفتن بیکاری در این شهرستان خواهد شد.    

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.