خوزستان_ استاندار خوزستان با بیان این‌که انجام پژوهش‌های کاربردی، نیازمند حمایت است، گفت:‌ در حال حاضر ایده به اندازه کافی وجود دارد و جوانان خوش‌فکر، با ذوق و علاقه‌مندی داریم و باید تمهیداتی در نظر گرفته شود که با حمایت و پشتیبانی، پژوهش‌های کاربردی انجام شود.

انجام پژوهش‌های کاربردی نیازمند حمایت است

به گزارش قدس آنلاین، غلامرضا شریعتی در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و هفتمین فن بازار خوزستان ، اظهار کرد: مبنا و محور توسعه باید پژوهشی باشد، آن هم پژوهشی که منجر به فناوری و تکنولوژی شود؛ نه این‌که پژوهش صِرف بد باشد، اما پژوهش‌هایی که منجر به نتیجه و محصول نشوند، در واقع هدر رفت منابع است.

 وی ادامه داد: خدا را شکر پژوهش‌های ما در چند سال اخیر به سمت کاربردی شدن و منجر به یک محصول و هدفمند شدن و نتیجه‌بخشی سوق پیدا کرده‌اند که کار بسیار ارزشمندی است. طی بازدیدی که از غرفه‌های مختلف در این نمایشگاه داشتم، کارها خوب بوده است و محصولی ارائه ‌داده‌اند که ناشی از یک سلسله پژوهش بوده و در نهایت منجر به تولید یک محصول شده است. این شروع کار ما در ریل دانشگاه و یک جامعه فن‌آور است؛ دانشگاه‌هایی که منجر به تولید محصول، فناوری و تکنولوژی می‌شوند. اگر این مسیر طی شود، به رشد و توسعه کشور سرعت بخشیده خواهد شد.

استاندار خوزستان گفت: وقتی دانشگاه‌ها کارآفرین می‌شوند، رقابت در این مسیر ایجاد خواهد شد و کسی از پژوهش‌های کم‌اثر استقبال نمی‌کند و مطمئنا به سمتی سوق پیدا می‌کنند که یک محصول تولید شده و یک ثروت و یک ارزش افزوده خلق شود.

شریعتی عنوان کرد: انجام کار پژوهشی کاربردی نیازمند حمایت است. در حال حاضر ایده به اندازه کافی وجود دارد و جوانان خوش‌فکر، با ذوق و علاقه‌مندی داریم و باید تمهیداتی در نظر گرفته شود که با حمایت و پشتیبانی، پژوهش‌های کاربردی انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.