مشاور رییس جمهور با اشاره به رویکرد همه جانبه، متوازن و چند وجهی سیاست خارجی ایران، نوشت: امکان مواجهه فعال و موفق با سیاست فشار حداکثری ایالات متحده برای انزوای ایران در سطح منطقه و جهان وجود دارد.

امکان مواجهه فعال و موفق با سیاست فشار حداکثری آمریکا وجود دارد

قدس آنلاین: حسام الدین آشنا درباره سفر رییس جمهور به مالزی و ژاپن در رشته توییتی در حساب کاربری خود با بیان اینکه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دارای رویکردی همه جانبه، متوازن و چند وجهی است، نوشت: ما خواستار کمترین تنش و بالاترین سطح همکاری با بیشترین کشورهای جهان به خصوص کشورهایی هستیم که در زنجیره جانی ارزش حضور فعال دارند، تامین کننده محصولات مورد نیاز در سطح جهان و دارای تولید جهانی هستند و به تبع آن نیازمند تامین امنیتِ انرژی، بازار مصرف انبوه و نیروی انسانی متخصص هستند.

وی اضافه کرد: امنیتِ انرژی، بازار و نیروی متخصص برای چنین کشورهایی کالایی گرانبها و کمیاب است. ایران نیز یکی از تولیدکنندگان اصلی انرژی، امنیت و سرمایه انسانی در این منطقه است.

مشاور رییس جمهور با بیان اینکه سفر به مالزی و ژاپن با اهدافی چندجانبه و دوجانبه و درچارچوب استراتژیِ تعامل سازنده و فراگیر طراحی و با موفقیت انجام شد، مشارکت در بنیان‌گذاری یک نوآوری کارآمد در جهان اسلام که توسعه را محور همکاری می‌داند، از نظر فکری به اعتدال اسلامی پایبند است، جهان اسلام را تک قطبی نمی‌داند و توان بن‌بست‌شکنی در بحران‌های فعلی و ایفای نقش پل میانجی و میان شرق و غرب جهان اسلام را دارد، از اهداف این سفر ذکر کرد.

آشنا دومین هدف را مذاکره با مالزی برای فعال شدن کمیسیون دوجانبه و کاهش مشکلات دانشجویان و ایرانیان مقیم، کاهش بوروکراسی بانکی و تقویت حضور ایرانیان در بازار کار مالزی عنوان کرد.

رییس مرکز بررسی های استراتژیک رایزنی با ترکیه در مورد صلح‌سازی منطقه‌ای و توسعه روابط اقتصادی و مذاکره با قطر در مورد ابعاد مختلف طرح صلح هرمز و همکاری در مواجهه با محدودیت‌های منطقه‌ای اعمال شده بر دو کشور را از دیگر اهداف سفر رییس جمهوری به مالزی عنوان کرد.

مشاور رییس جمهور در ادامه بررسی نگرانی‌های ژاپن در مورد امنیت مسیر تأمین انرژی و تبادل نظر در مورد آخرین وضعیت و کسب اطمینان از تداوم حمایت این کشور از برجام را هم از اهداف سفر به ژاپن خواند.

رییس مرکز بررسی‌های استراتژیک یادآورشد: طرف ایرانی از متن و فرامتن مذاکرات با رهبران کشورها و رسانه‌های آنان  ۲ نکته اصلی را دریافت کرد: نخست اینکه امکان مواجهه فعال و موفق با سیاست فشار حداکثری ایالات متحده برای انزوای ایران در سطح منطقه و جهان وجود دارد.

وی در تبیین نکته دوم هم گفت: برای همگان روشن است که بدون حضور فعال و سازنده ایران، تجارت، سیاست و امنیت در منطقه رونق نخواهد داشت.

منبع:» ایسنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.