استاندار خراسان رضوی گفت: مشکل حمل و نقل ریلی و کامیونی بین ایران و تاجیکستان به زودی برطرف می‌شود.

حل مشکل حمل و نقل ریلی و کامیونی بین ایران و تاجیکستان

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رزم‌حسینی در دیدار تجار و بازرگانان ایرانی شرکت‌کننده در نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در شهر دوشنبه، با اشاره به ظرفیت‌های موجود برای توسعه روابط با جمهوری تاجیکستان، اظهار کرد: در مذاکرات با مسئولان تاجیکستان برای رفع مشکلات مبادلات تجاری، انتقال پول، استاندارد کالا، پذیرش سفارش‌های تجاری و اقلام خوراکی گفت‌وگو شد و توافقات خوبی انجام گرفت.

وی در خصوص مذاکرات انجام گرفته با دبیر شورای امنیت ملی کشور تاجیکستان، گفت: بر اساس وعده طرف مقابل، مشکل حمل و نقل ریلی و کامیونی بین دو کشور به‌زودی مرتفع می‌شود.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به مشکل ثبت شرکت‌های ایرانی در تاجیکستان، عنوان کرد: با توجه به اینکه باید رویکرد ما به شرق تقویت شود، تاکید داریم که هرگونه فعالیت اقتصادی با ثبت شرکت و بر اساس نوع فعالیت انجام گیرد؛ تلاش می‌کنیم مشکل صدور ویزا در مشهد را نیز با کمک وزارت خارجه کشورمان حل کنیم و به زودی امکان ثبت ویزاهای الکترونیک نیز فراهم شود.

بر اساس گزارش روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، رزم‌حسینی با اشاره به نقش تاثیرگذار آستان قدس رضوی در توسعه همکاری‌های اقتصادی با کشور تاجیکستان، تصریح کرد: حسب تاکیدات مقام معظم رهبری فعالیت‌های اقتصادی آستان قدس رضوی به عنوان یکی از مهمترین ظرفیت‌های توسعه‌ای در این بخش، به زودی برکات ارزشمندی را در مبادلات تجاری و همکاری‌های اقتصادی نصیب کشورمان خواهد کرد.

در ادامه محمدتقی صابری، سفیر جمهوری اسلامی ایران در شهر دوشنبه، اظهار کرد: با تمام توان برای رفع مشکلات تجاری و توسعه همکاری‌های اقتصادی در خدمت بخش خصوصی خواهیم بود.

وی افزود: استاندار خراسان رضوی در سفر به منطقه دنغره برای رفع موانع مبادله پول و ورود صنایع غذایی، مشارکت‌های صنعتی و سرمایه‌گذاری‌های مشترک، مذاکرات خوبی با مقامات تاجیکستانی داشته و ما نیز وظیفه داریم پیگیری‌های لازم را در این زمینه انجام دهیم.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.