نماینده فریمان و سرخس در مجلس شورای اسلامی گفت: ساز و کار اجرایی دولت در افزایش قیمت بنزین نشان داد که دولت از مشکلات و وضعیت اقتصادی مردم اطلاعی ندارد.

دولت از درد مردم خبر ندارد

به گزارش قدس آنلاین، سید احسان قاضی زاده هاشمی در تحلیل علت عدم حضور پررنگ  اصلاح‌طلبان برای نام نویسی در انتخابات گفت: علت عدم نام‌نویسی نامزدهای اصلاح‌طلب از شهرستان‌ها و تهران برای حضور در انتخابات مجلس این است که آنها پیش‌بینی می‌کنند توفیقی در انتخابات ۹۹ نخواهند داشت.

نماینده مردم فریمان و سرخس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اصلاح‌طلبان شعار می دادند که می‌خواهند هویت‌شان را از  اعتدال و توسعه جدا کنند اما بعد از انتخابات سال ۹۶ و در ابتدای دولت دوازدهم حاضر نشدند، از دولت جدا شوند و مناصب خود را ترک کنند.

اصلاح طلبان بقا در مناصب خود را به گفتمان سیاسی‌شان ترجیح دادند

 عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: بر خلاف ادعاها  آقای جهانگیری، وزرا، استانداران و فرمانداران اصلاح‌طلب در مناصب و پست‌های خود در دولت دوازدهم نیز باقی ماندند و بقا در پُست و مناصب دولتی  را به گفتمان و آینده سیاسی خود ترجیح دادند.

وی تأکید کرد: اصلاح طلبان و فراکسیون امید برای برخورد جدی با ناکارآمدی‌ها و بی تدبیری‌های دولت جلو نیامدند، این امر  منجر به ناکارآمدی مجلس دهم شد. امروز اصلاح طلبان به این نتیجه رسیدند که بهتر است به جای اینکه خود را در معرض رای مردم قرار دهند، کنج عزلت اختیار کنند و به آینده سیاسی خود بیاندیشند.

اصلاح طلبان ژست منتقدانه نگیرند، باید پاسخگو باشند

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح‌کرد: اصلاح‌طلبان باید بدانند پاسخگوی عملکرد ناکارآمد دولت باشند. آنها نمی‌توانند بگویند ما پاسخگو نیستیم و ژست منتقدانه بگیرند.

قاضی‌زاده هاشمی اظهار داشت: اصلاح‌طلبان در قبال بسیاری از نقاط ضعف دولت سکوت کردند به همین دلیل در معدود دفعاتی که در برابر ناکارآمدی‌های دولت موضع گیری داشتند، مردم نمی توانستند این موضع‌گیری‌ها را صادقانه بپندارند.

 عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس ادامه داد: رئیس‌جمهور برای تقدیم لایحه بودجه سال۹۹ به مجلس شورای اسلامی آمد، اما نمایندگان به استقبال وی نرفتند و رئیس جمهور را بدرقه هم نکردند. این امر نشان می‌دهد که نمایندگان می‌دانند دولت پایگاه عمومی و اجتماعی ندارد.

اعضای فراکسیون امید در اوج ناامیدی هستند

قاضی زاده هاشمی گفت: اعضای فراکسیون امید در اوج ناامیدی هستند، علت ناامیدی اصلاح‌طلبان و امیدی ها این است که نتوانستند به وعده‌های انتخاباتی خود عمل کنند، قانون خوبی به تصویب برسانند یا نظارت دقیق بر عملکرد دولت داشته باشد. بنابراین عملا نمی‌توانند کارنامه خوبی از عملکرد خود در مجلس دهم ارائه دهند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: اصلاح طلبان  برای حفظ پُست و مناصب خود حاضر نشدند گفتمان سیاسی جدیدی تعریف کنند. این امر نشان می‌دهد که ضعف اصلاح‌طلبان میز و منصب است و نمی‌توانند نسبت به دولتی که به آنها میز و منصبی داده است، انتقاد داشته باشند.

وی با اشاره به ناکارآمدی های دولت اظهار داشت: در زمان اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در سال ۸۹، بنده مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ بودم و حوزه تنظیم رسانه ها و تبلیغاتِ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر عهده آقای حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود. وزارت فرهنگ و ارشاد شش ماه برای اجرای این قانون فعالیت کرد.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس ادامه داد: در سال ۸۹ قیمت بنزین آزاد به ۷۰۰ تومان و قیمت بنزین دولتی به میزان ۴۰۰ تومان افزایش یافت اما به دلیل آمادگی مردم، شاهد اینگونه واکنش‌های اجتماعی نبودیم. دولت قبل از اجرای قانون هدفمندی، یارانه‌های نقدی را به حساب مردم واریز کرد بعد توانست اعتماد مردم را جلب کند.

اصلاح طلبان به جای گفتگوی ملی به دنبال گفتگوی با مردم باشند

قاضی‌زاده تاکید کرد: ساز و کار اجرایی دولت در افزایش قیمت بنزین اشتباه بود. اینگونه تصمیم‌گیری‌ها نشان می‌دهد که دولت از مشکلات و وضعیت اقتصادی مردم اطلاعی ندارد. چند درصد از وزرا ملاقات های مردمی دارند یا به شهرها و روستاهای مختلف سفر کرده و از مشکلات مردم با خبر هستند.

 وی با اشاره به ادعاهای فراکسیون امید مبنی لزوم گفتگوی ملی گفت: بهتر است اعضای فراکسیون امید و اصلاح‌طلبان به جای اینکه به دنبال گفتگوی ملی باشند به دنبال گفتگو با مردم باشند و تلاش کنند تا دولت و اعضای این فراکسیون با مردم گفتگو کنند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تاکید کرد: پایگاه جریان اصولگرا باید کف جامعه باشد. اصولگرایان نباید در اتاق‌های در بسته تصمیم گیری کنند. اگر ارتباط اجتماعی وجود نداشته باشد تصمیمات اشتباهی اخذ خواهد شد.

منبع: مهر 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.