پرویز شیخ طادی که چندی پیش سریال «بانوی سردار» او درباره زندگی بی بی مریم، نخستین بانوی سردار ایرانی مبارز در برابر استکبار انگلیس و حکومت مرکزی رضا شاه، روی آنتن شبکه سه رفت این روزها معطل پاسخ شورای سیمافیلم برای سریال جدیدش به نام «پناهنده» است.

فیلمنامه سریال جدیدم ماه‌هاست که معطل مانده/ تفکر محافظه کارانه بر تلویزیون حاکم شده است

به گزارش قدس آنلاین، این کارگردان به خبرنگار می‌گوید: فیلمنامه‌ای را به شبکه سه دادم که متأسفانه در شورای سیما فیلم معطل مانده است. برخی از شوراها ماه‌ها طول می‌کشد که جواب بدهند و کار کردن بسیار سخت شده است چون این شوراها خیلی جدی نیستند و همراهی نمی‌کنند.

 وی با بیان اینکه کار کردن با شورای سیما فیلم بسیار سخت شده است، خاطرنشان می‌کند: شورایی که قرار است کارهای با ارزش را انجام دهند، کارهایی که حرف برای گفتن دارند و نیازهای مهم جامعه را پاسخگو هستند ولی این‌ها را کنار می گذارند و دچار سلیقه گرایی عده از اعضای شورا می‌شود و اصلاً دلشان نمی‌خواهد که حرف مردم زده شود. الان تلویزیون باید حرف مردم را بزند. اگر قرار است که حرف مردم از تلویزوین هم گفته نشود، پس مردم حرفشان را کجا بزنند؟!

شیخ طادی با تاکید بر اینکه فیلمنامه من حرف مردم است ولی سه، چهار ماه است که در شورای سیمافیلم معطل مانده، می‌گوید: سریال «پناهنده» یک اثر سیاسی اجتماعی است، چرا باید در شورا معطل بماند؟ چرا می‌ترسند حقایق گفته شود، ضمن اینکه ما راهکار و امید هم داریم. بیشتر از  سه ماه می‌گذرد و نمی‌گویند که گیر کار کجاست و سکوت می‌کنند. مگر من بیگانه هستم یا رزومه بدی دارم؟ اگر با من این کار را می‌کنند با دیگران چه می‌کنند؟ چرا شوراها نباید سریعاً جواب بدهند؟ متأسفانه تفکر سلیقه‌ای و محافظه کار بر تلویزیون حاکم شده است که نمی‌خواهند مردم حرف بزنند. من به عنوان فیلمساز باید از زبان مردم حرف درست را بزنم چون رسانه ملی مال مردم است.

به گفته وی، برخی مدیران سازمان صدا و سیما شعار دادند که هویت و استقلال شبکه‌ها را حفظ می‌کنیم ولی دقیقاً عکس آن عمل کردند و الان شبکه‌ها هیچ هویت و استقلالی ندارند، همه چیز متکی به شورایی شده که اکثر اعضای آن تفکر انجام کار مثبت و موثر را ندارند.

شیخ طادی با بیان اینکه شوراها متأسفانه فقط برای فیلمسازان مانع ایجاد می کنند تا مسیر، عنوان می کند: این باعث دلسردی هنرمندان می شود مگر من چقدر عمر دارم که بتوانم فیلم بسازم ولی الان گرفتار سلیقه‌ها و  رویکردهای چپ و راست اعضای شورای سیما فیلم شده ام. چرا باید مانع از ساختن سریالی بشوند که کارگردانش جریان اصلاحات را قبول ندارد، من این دولت و اصلاحات را قبول ندارم ولی حق فیلمسازی دارم. همیشه سعی کردم در آثارم با دلیل و مدرک، حرف مردم را بزنم چون نتیجه اشرافی‌گری در زندگی مسوولین، وضعیت نابسامان امروز است.

وی یادآور می شود: اگر این مانع از سر راه ما برداشته شود می توانیم حرف مردم را بزنیم ولی اگر قرار باشد که سلایق اعضای شوراها که هیچ استقلال و هویتی برای شبکه‌ها قائل نیستند اعمال شود، برنامه‌های تلویزیونی به زودی به آثاری بیهوده تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.