معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در مورد سلامت و تراریخته بودن برنج های پاکستانی تنظیم بازار ، سازمان استاندارد و دانشگاه علوم پزشکی باید نظر بدهند.

صمت تخصص بررسی سلامت برنج های پاکستانی تنظیم بازار  را ندارد /اطلاعی در مورد تراریخته بودن این برنج ها نداریم

علی غفوری مقدم در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: ترخیص برنج های پاکستانی تنظیم بازار  از گمرکات کشور با مجوز مراجع مرتبط از جمله سازمان استاندارد و دانشگاه علوم پزشکی صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: از این رو درباره سلامت این برنج ها و اینکه تراریخته هستند یا نه، یک موضوع تخصصی بوده و  در صلاحیت رسیدگی سازمان صمت نمی باشد و باید سازمان های فوق اعلام نظر کنند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: از طرفی کیفیت برنج های وارد شده به کشور به منظور تنظیم بازار ، متفاوت است به طوری که بخشی از این برنج  ها ۳۸۶پاکستانی و از نوع برنج درجه ۲ و بخش دیگر آنها نیز سوپرباسماتی و برنج درجه ۱ می باشد.

غفوری مقدم در مورد برندهای ناشناس برنج های پاکستانی تنظیم بازار نیز گفت:  در مورد کیفیت این برنج ها ادعایی نداریم و سهمیه ای که به استان تخصیص داده شده است را به تدریج وارد بازار می کنیم .از طرفی کیفیت برنج به برند نمی باشد بلکه به نوع برنج است و بر روی کیسه برنج های پاکستانی  ،باسماتی یا سوپر باسماتی نیز به صراحت قید شده است و از هرکدام از این برنج ها نیز در  بازار استان  توزیع شده است .

وی ادامه داد: اما در هر حالت فروش برنج های پاکستانی با هرنوع کیفیت ، بیشتر از ۸۹هزار تومان تخلف است و با متخلفان نیز برخورد قاطع صورت خواهد گرفت.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: مردم در هر نقطه از سطح استان خراسان رضوی با برنج پاکستانی بیشتر از ۸۹هزار تومان مواجه شدند بلافاصله مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۲۴گزارش کنند تا بازرسان در کوتاهترین زمان ممکن به محل مراجعه کرده و رسیدگی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پروفسور علی کرمی ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    0 0
    برای آگاهی از خطرات محصولات تراریخته برای انسان محیط زیست و ذخایر ژنتیک و مشاهده هزاران سند و مدرک معتبر به اینجا مراجعه کنید https://www.aparat.com/karami1
  • پروفسور علی کرمی ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    0 0
    برای آگاهی از خطرات محصولات تراریخته برای انسان محیط زیست و ذخایر ژنتیک و مشاهده هزاران سند و مدرک معتبر به اینجا مراجعه کنید https://www.aparat.com/karami1