رهبر اقلیت دموکرات‌ها در مجلس سنای آمریکا، خواستار حضور شاهدانی از کاخ‌سفید در جلسه محاکمه استیضاح ترامپ شد.

چاک شومر: حضور شاهدانی از کاخ‌سفید در جلسه محاکمه ترامپ ضروری است

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از پایگاه خبری هیل، چاک شومر، رهبر اقلیت دموکرات‌ها در سنا اعلام کرد ایمیل‌های تازه افشا شده مقامات دولتی، نشان از اهمیت حضور شاهدانی از کاخ سفید در جلسه محاکمه استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دارد.

شومر در کنفرانسی مطبوعاتی در نیویورک از رئیس جمهور آمریکا خواست تا اسناد مربوطه را منتشر کند و به منظور برگزاری یک جلسه محاکمه جامع، عادلانه و درست به شاهدان کاخ سفید اجازه حضور در این جلسه را بدهد.

رهبر اقلیت دموکرات‌های سنا گفت محاکمه بدون شاهد و مدرک وجود دارد؟ این محاکمه شرم آور است. به همین دلیل است که باید شاهد و اسنادی در این جلسه وجود داشته باشند. شومر در واقع به ایمیل‌هایی استناد کرد که مایکل دافی، یک مقام ارشد کاخ سفید به دفتر مدیریت و بودجه وزارت دفاع آمریکا ارسال کرد و در آن خواستار توقف کمک نظامی به اوکراین شد.

اسناد مربوط به مکاتبات میان مقامات دولتی آمریکا نشان می‌دهد کمتر از دو ساعت پس از مکالمه تلفنی ترامپ و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در ۲۵ ژوئیه به پنتاگون دستور توقف کمک نظامی به کی‌یف داده شد. مکالمه تلفنی ترامپ و زلنسکی اکنون در کانون تحقیقات استیضاح دموکرات‌ها است. براساس تحقیقات دموکرات‌ها، دفتر مدیریت و بودجه پنتاگون در سوم جولای کمک نظامی وزارت خارجه به اوکراین را مسدود کرد. در ۱۲ جولای نیز کاخ سفید به دفتر مدیریت و بودجه پنتاگون در خصوص توقف پرداخت ۲۵۰ میلیون دلار به اوکراین اطلاع داد.

پس از جنجالی شدن مکالمه تلفنی ترامپ و زلنسکی، رئیس جمهور آمریکا در ابتدا ادعا کرد به دلیل نگرانی در خصوص فساد اداری در اوکراین دستور توقف کمک نظامی را صادر کرد. اندکی بعد او ناامیدی خود از کشورهای غربی برای پرداخت نکردن سهم کافی (از هزینه‌های ناتو) را به عنوان بهانه این اقدام مطرح کرد. با این حال دموکرات‌ها ترامپ را به تلاش برای آسیب زدن به جو بایدن، رقیب دموکرات خود در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ از طریق اعمال فشار بر اوکراین متهم می‌کنند.

تحقیقات دموکرات‌ها در خصوص مکالمه تلفنی جنجالی ماه ژوئیه سرانجام به تصویب طرح استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا با ۲۳۰ رای مثبت در برابر ۱۹۷ رای منفی منجر شد. کاخ سفید تاکنون از حضور برخی مقامات کاخ سفید در جلسات تحقیقات در خصوص استیضاح ترامپ به عنوان شاهد خودداری کرده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.