خراسان شمالی- مدیرامور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: در نه ماهه نخست سال جاری ۲۹۰ تن قارچ در این استان تولید شد.

تولید ۳۶۰  تن قارچ در خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی، مهندس محمدعلی شریکیان گفت: میزان تولید قارچ از ابتدای سال جاری ۱۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

وی علت افزایش میزان تولید قارچ را بکار گیری و استفاده از  پارامترهای متعددی از قبیل کیفیت کمپوست، اسپان یا بذرانتخاب شده و ایجاد عوامل محیطی مطلوب (تامین دما و رطوبت) در سالن‌ها همچنین اجرای به موقع مدیریت مبارزه با آفات و بیماری‌ها عنوان کرد.

وی گفت: پیش بینی می شود تاپایان سال جاری ۴۸۰  تن قارچ در این استان تولید شود.

شریکیان گفت: بیشترین میزان تولید قارچ در استان با ۱۲۰  تن به شهرستان بجنورد و شیروان اختصاص دارد.

وی تعداد واحدهای گلخانه ای تولید قارچ در استان را ۴۱ واحد با احتساب مشاغل خانگی عنوان کرد.              

مدیرامور باغبانی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی با اشاره به این که قارچ تولیدی استان از نوع دکمه ای و صدفی است گفت: در جهت حمایت از تولیدکنندگان، تسهیل در صدور مجوزهای تاسیس و بهره برداری واحدهای تولیدی قارچ مشاغل خانگی، اعطای تسهیلات ویژه طرحهای تولید و توسعه واحدهای قارچ از محل تبصره ۱۸،  برگزاری کلاسهای آموزشی با همکاری دستگاه های دولتی (اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فنی و حرفه ای و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی) انجام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.