معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی در مورد تشکیل پرونده‌های تخلف انتخاباتی در استان توضیحاتی داد.

چند پرونده تخلف انتخاباتی در خراسان رضوی تشکیل شده است؟

به گزارش قدس آنلاین، سیدامیر مرتضوی ظهر امروز در نشستی خبری اظهار داشت: تاکنون ۷۰ جلسه انتخاباتی در قالب ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی داشته‌ایم که خروجی آن ۲۹۷ مصوبه بوه است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی گفت: حوزه‌های انتخاباتی را به حساس، نیمه حساس و عادی تقسیم شده که براساس شاخص‌ها برای این حوزه‌ها برنامه ریزی‌های متفاوتی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: جلسات منطقه‌ای مشترکی برای وحدت رویه در حوزه‌های انتخاباتی هر منطقه برگزار شود.

مرتضوی یادآور شد: تشکیل کمیته فضای مجازی زیر مجموعه ستاد استان و تشکیل کمیته فرعی در سازمان‌های مختلف برای پیشگیری درون سازمانی از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: تاکنون در زمینه انتخابات دو پرونده تخلفات انتخاباتی تشکیل شده که هر دو مورد در شهرستان‌ها بوده است. استفاده از عناوین علمی غیرمجاز و سوءاستفاده از نهادهای حمایتی موضوع این پرونده‌ها بوده است.

معاون اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی گفت: سامانه سجام ۴ هزار نفر عضو دارد که یکی از ماموریت‌های این سامانه حوزه انتخابات است. شهروندان می‌توانند جرائم انتخاباتی را به دبیرخانه ستاد ارسال کنند.

وی ادامه داد: پنجمین جشنواره ملی ایده‌ها و فرصت‌ها از ۵ سال گذشته برای شناسایی آسیب‌های اجتماعی با هدف ارتقا آموزش و کسب و کار اجرا می‌شود.

وی بیان داشت: خراسان رضوی یکی از مناطق محوری است که وظیفه مدیریت و هماهنگی ۹ استان را برای شرکت در این جشنواره ملی برعهده دارد.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.