زنجان-مدیر کل ثبت احوال استان زنجان گفت:نرخ رشد جمعیت در استان زنجان۸۱صدم درصد است.

رشد جمعیت استان زنجان پایین تر از میانگین کشوری است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین :مدیر کل ثبت احوال  استان زنجان در نشست خبری روز دوشنبه با اشاره به اینکه در هشت ماهه نخست امسال  ۱۱۳۲۸ولادت و ۵۵۳۴ازدواج ثبت شده است گفت:در هر یک ساعت یک واقعه  ازدواج ثبت شده است.
شفیعی افزود:طی هشت ماهه ابتدای امسال نیز   ۱۱۹۱ طلاق به ثبت رسیده که در مقایسه با مدت   مشابه ۲۲/۷۶کاهش داشته است و ازدواجهای ثبت شده نیز کاهش ۳/۷۶ داشته است.
مردم برای دریافت کارت ملی عجله کنند

 وی با بیان اینکه ۳۶۰مورد تغییر نام و  ۴۵۳مورد تغییرنام خانوادگی ثبت شده است یاد آورشد:   هدف سازمان ثبت احوال در صدور کارت هوشمند  تکمیل داده های افراد است و در صورت عدم همکاری  مردم  کاربردی کردن داده های پایگاه جمعیتی ناقص می شود. 
 شفیعی ازاستان زنجان بعنوان پنج استان آخر  در صدور کارت هوشمند ملی نام برد.
وی با بیان اینکه  کارت هوشمند  برای افراد بالای ۱۵سال به بالا صادر می شود و ۶۹۶ هزار ۹۳۰ نفر  در این گروه سنی قرار دارند افزود:   ۸۳/۱۱درصد کارت هوشمند دریافت کرده اند.
 شفیعی از کاهش نرخ رشد   جمعیت استان زنجان خبرداد و ادامه داد:بر اساس  نرخ سرشماری سال۹۵رشد سالانه جمعیت۱/۲۴درصد و این رقم در استان  زنجان ۸۱صدم درصد اعلام شده است‌.
مدیر کل ثبت احوال استان کودک همسری را از   نظر ثبت احوال قابل قبول ندانست و گفت:  افراد ۱۳سال به بالا سن شرعی دارند و می توانند ازدواج کنند  و کسانیکه زیر ۱۳سال دارند باید از مراجع قضایی حکم بگیرند و از نظر ما نمی توان  به معنی کودک همسری  اطلاق کرد.
فاطمه و امیرعلی اسامی برگزیده مردم زنجان

شفیعی در پاسخ به سوالی در خصوص فراوانی نامهای دختر و پسر افزود:اسامی نام  دختران فاطمه،زهرا، هلما،ریحانه و   نازنین زهرا و در 
پسران اسامی امیرعلی، ابوالفضل،حسین،امیر عباس و علی فراوانی دارد.
وی با بیان اینکه طبق قانون برای  کودکان بی سرپرست  ولی قانونی می تواند شناسنامه بگیرند اظهارداشت:در غیر این صورت  بر اساس حکم دادستانی برای این افراد شناسنامه صادر می شود.
 شفیعی با اعلام اینکه در استان زنجان دانش آموز بدون شناسنامه نداریم،افزود:در استان زنجان بدلیل فرهنگ حاکم  کمتر شاهد اسامی نامتعارف هستیم.
وی میانگین سنی ازدواج پسران را  ۲۷/۱و خانم هارا  ۲۱/۴سال ذکر کرد.
این مسئول خاطر نشان ساخت:نیمه اول ۱۳۸۴اولین استانی بودیم که صدور شناسنامه مکانیزه را شروع کردیم و  بیش از ۵۵درصد مردم شناسنامه مکانیزه دریافت کرده اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.