رئیس شورای شهر مشهد، با اشاره به اینکه ثبت احوال به عنوان متولی حوزه ثبت وقایع تاریخی نقش مهمی دارد، گفت: ثبت احوال می‌تواند پایه‌ای برای مطالعات باشد، طبق آمار ولادت‌های سال ۹۸ به نسبت سال ۹۷، ۱۲.۸ درصد منفی است که این شاخص نشان‌دهنده این است که جمعیت خراسان رضوی به سمت پیر شدن می‌رود.

خطر پیری جمعیت در خراسان رضوی/ تحریم دارو، نشانه فاصله زیاد غرب از آموزه‌های حضرت مسیح (ع) است

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا حیدری در هشتادمین جلسه علنی شورای شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، ضمن بیان مهم‌ترین رویدادهای تقویمی هفته پیش رو، اظهار داشت: سه‌شنبه سوم دی ماه در تقویم فرهنگی جامعه روز ثبت‌ احوال نام‌گذاری شده و اولین شناسنامه ایرانی هم در سال ۱۲۹۷ حدود ۱۰۰ سال پیش صادر شده‌ است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه ثبت احوال به عنوان متولی حوزه ثبت وقایع تاریخی نقش مهمی دارد، بیان کرد: ثبت احوال می‌تواند پایه‌ای برای مطالعات باشد، طبق آمار ولادت‌های سال ۹۸ به نسبت سال ۹۷، ۱۲.۸ درصد منفی است که این شاخص نشان‌دهنده این است که جمعیت خراسان رضوی به سمت پیر شدن می‌رود.

وی با بیان اینکه چهارشنبه ۴ دی ماه ولادت حضرت عیسی مسیح(ص) است، ضمن تبریک این روز به هموطنان مسیحی یادآور شد: آزادانه عبادت کردن هموطنانمان مسیحی در این شهر مذهبی، نشانه احترام گذاشتن مشهد به ادیان مختلف است، باید بر این الگوی درست اصرار بورزیم.

حیدری افزود: نام و القاب این پیامبر الوالعزم مانند روح القدوس و روح خدا به تربیت ۲۵ و ۱۳ بار در قرآن کریم تکرار شده و این نشان‌دهنده احترام ویژه قرآن به حضرت مسیحی است.

رئیس شورای شهر مشهد با تأکید بر اینکه قانون طلایی حضرت مسیح به موضوع محبت و اعلام دوستی‌ها سفارش ‌می‌کند، یادآور شد: سوال اصلی این است که چرا کشورهایی که خود را پیرو حضرت عیسی مسیح می‌دانند، از این موضوع فاصله زیادی دارند؟

وی خاطرنشان کرد: وضع تحریم‌های سنگین، رفتارهای غیرانسانی، گرسنگی و نبود دارو برای کودکان همه و همه نشان‌دهنده فاصله زیاد کشورهای آمریکای و اروپایی از رهنمودهای حضرت مسیح (ع) است، روشنفکران باید این سوال جدی را از دولت‌ها بپرسند که چطور می‌شود پیرو حضرت عیسی بود، اما چنین رفتارهای خشونت‌آمیزی از خود نشان داد.

حیدری ادامه داد: پنج‌شنبه پنجم دی ماه روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی است، در زلزله بم ۹۰ درصد از ساختمان‌ها به طور کامل تخریب شد و ۳۰ هزار نفر از هموطنانمان کشته شدند.

رئیس شورای شهر مشهد با اشاره به اینکه از حدود ۶هزار هکتار بافت، ۴هزار و ۲۰۰ هکتار بافت ایمن در مقابل زلزله داریم، اظهار کرد: با تلاش‌های مدیریت شهری و کمک‌های داوطلبانه امکانات زیر ساختی مناسبی صورت گرفته، اما کفایت نمی‌کند، دفاتر تسهیل‌گری که در این مناطق شکل گرفته با قوت فعالیت می‌کنند.

وی تصریح کرد: نگرانی از پیج‌ وخم‌های اداری برای عدم اقدامات جدید نیز مورد نظر است، اما پرداختن به موضوع بازآفرینی امری جدی است زیرا باید از ظرفیت مردم استفاده کنیم تا بتوانیم این مصوبه را کنترل کنیم.

حیدری با اشاره به شنبه هفتم دی ماه سالروز نهضت سوادآموزی به فرمان امام خمینی (ره)، ابراز کرد: مقوله سواد آموزی و آموزش پایه از تکالیف دولت است، مدیریت شهری در مشهد در این امر پیشقدم بوده است که در این راستا تفاهم‌نامه‌ای با نهضت سوادآموزی امضا کردیم که به موجب آن و اختصاص دادن ۶ میلیارد تومان بودجه تا سال ۱۴۰۰ بی‌سوادی در مشهد ریشه‌کن می‌شود.

رئیس شورای شهر مشهد یادآور شد: ۲۹هزار بی‌سواد در شهری که به نام عالم آل محمد و مهد علم و دانش است هرگز زیبنده نیست، تمام تلاشمان را می‌کنیم که به این رسالت خود عمل کنیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.