یکی از رهبران مقاومت اسلامی حماس گفت: دادگاهی وجود ندارد که بتواند جنایت های رژیم اشغالگر را برشمارد و حتی اگر بتواند این جنایت ها را برشمارد، باتوجه به حمایت های آمریکا و غرب از این رژیم، جز از لحاظ معنوی فایده دیگری ندارد.

جنایت‌های اسرائیل قابل شمارش نیست/ دیوان کیفری بین‌المللی باید تمام مسئولان صهیونیستی و حامیان آن را محاکمه کند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، چند روز پیش «فاتو بنسوده» دادستان کل دیوان کیفری بین المللی اعلام کرد که این دادگاه به زودی تحقیقاتی را در مورد احتمال ارتکاب جنایت جنگی توسط رژیم صهیونیستی در کرانه باختری، قدس و نوار غزه انجام خواهد داد.

«فوزی برهوم» سخنگوی حماس در بیانیه‌ای ضمن استقبال از تصمیم دیوان کیفری بین المللی اعلام کرد که این تصمیم گامی در مسیر صحیح است و از ماهیت واقعی رژیم صهیونیستی نزد جامعه جهانی و ظلم و ستمی که این رژیم در حق ملت فلسطین مرتکب می‌شود، پرده برمی‌دارد. برهوم تاکید کرد که این تصمیم نیازمند اقداماتی عملی به منظور بازخواست و محاکمه سران رژیم صهیونیستی به خاطر ارتکاب جنایت علیه ملت، سرزمین و مقدسات فلسطین است.

دولت آمریکا در ادامه حمایت‌های همه جانبه خود از رژیم صهیونیستی، با آغاز تحقیقات دیوان کیفری بین‌المللی در مورد جنایات جنگی این رژیم علیه ملت فلسطین قاطعانه اعلام مخالفت کرد. مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا مدعی شد فلسطینیان شرایط اینکه یک کشور مستقل باشند یا به عضویت کامل نهادهای بین‌المللی از جمله دیوان کیفری بین‌المللی در بیایند و در جلسات و اجلاس‌های مهم بین‌المللی شرکت کنند، را ندارند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز با این ادعا که فلسطین یک کشور مستقل نیست و حق پیگیری حقوق خود در دادگاه بین المللی را ندارد، دیوان کیفری بین‌المللی را به خاطر این تصمیم، به ضدیت با یهودیان متهم کرد

«محمود الزهار» یکی از رهبران و عضو ارشد حماس در گفتگو با خبرنگار گروه بین الملل قدس آنلاین در ارتباط با این تصمیم دیوان کیفری بین المللی و جنایت های رژیم صهیونیستی گفت: اولا باید تاکید کنیم که جنایت های این رژیم اشغالگر بسیار زیاد و غیر قابل شمارش است؛ بزرگترین این جنایت ها آواره کردن تمام ملت فلسطین و اشغال سرزمین آنها در بدترین شرایط و کشتار بی رحمانه، بازداشت های غیرقانونی، ترور عامدانه و تمام جنایت های ضد بشری است.

محمود الزهار افزود: بخش دوم های جنایت های اسرائیلی تعرض به مقدسات ملت فلسطین به ویژه موضوعات مربوط به مساجد و کنیسه هاست. سومین جنایت این رژیم تجاوزهای مستمر و متعدد آن از شروع اشغالگری تا به امروز و نیز محاصره ظالمانه نوار غزه و ترور نظامیان و غیرنظامیان است.

این رهبر حماس تاکید کرد: بنابراین دادگاهی وجود ندارد که بتواند جنایت های این رژیم اشغالگر را برشمارد و حتی اگر بتواند این جنایت ها را برشمارد، جز از لحاظ معنوی فایده دیگری ندارد؛ چراکه کشورهای غربی فورا وارد عمل شده و ضمن حمایت از این رژیم هیچ مجازاتی را علیه آن اعمال نخواهند کرد.

وی در پاسخ به این سوال که این تصمیم دیوان کیفری بین المللی تا چه حدی می تواند عدالت و حقوق ملت مظلوم فلسطین را محقق کند تصریح کرد: اگر فرض کنیم که این تصمیم اجرایی شود و اقدام مثبتی برای مردم فلسطین باشد، وظیفه کشورهای عربی و اسلامی است تا این تصمیم را پیگیری کرده و با مراجعه به دادگاه های بین المللی مسئولان رژیم اشغالگر را محاکمه کنند؛ چراکه ملت فلسطین تحت محاصره هستند و نمی توانند بدون موافقت کشورهای مشرف به فلسطین و نیز اسرائیل از آن خارج شوند، در نتیجه این مسئولیت اتحادیه عرب و سازمان کنفرانس اسلامی است.

الزهار در ارتباط با ادعای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل مبنی براینکه فلسطین یک کشور مستقل نیست و دادگاه بین المللی صلاحیت رسیدگی به شکایت های آن را ندارد گفت: این ادعاها چیزی جز بهانه هایی نیست که نتانیاهو و حامیان غربی او برای تبرئه خود از جنایت هایی که مرتکب شده مطرح می کنند؛ آنها نمی خواهند که رژیم صهیونیستی محکوم شود، چراکه این محکومیت به مفهوم محکومیت تمام مسئولان و حامیان این رژیم، چه انگلیس، چه آمریکا و چه برخی از کشورهای عربی است. در واقع این اظهارات تلاش برای صدور احکام جانبدارانه به نفع رژیم صهیونیستی در دادگاه های بین المللی است، ولی اگر این تصمیم اجرایی شود می توان اسرائیل را محکوم و موضع مقاومت علیه آن را تقویت کرد.

این عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین با اشاره به موضع منفی و حق به جانب آمریکا و اسرائیل، گفت: اینگونه مواضع به عنوان فشارهای سیاسی می تواند بر تصمیم گیری های دیوان کیفری بین المللی تاثیرگذار بوده و حتی آن را از اجرای تصمیم خود برای تحقیق در مورد جنایت های اشغالگران منصرف کند؛ چراکه آمریکا همیشه بر طرف های متخاصم و مخالف با اسرائیل فشار وارد می کند. آمریکایی ها به خلیج فارس رفته اند و با اعمال فشار بر کشورهای عربی آنها را به عادی سازی با رژیم صهیونیستی وادشته اند، از این رو آیا یک دادگاه بین المللی می تواند مقابل این آمریکا و اسرائیل بایستد؟ ما منتظر می مانیم، اما امید چندانی به آن نداریم، چراکه وجدان غرب تمام مسائل انسانی را نادیده گرفته و براساس مصلحت و منافع خود تصمیم می گیرد.

محمود الزهار در مورد نتایج تحقیقات دیوان بین المللی کیفری در صورت اجرا و افرادی که باید از آنها تحقیق شود، توضیح داد: اگر این تصمیم اجرایی شود باید علیه تمام مسئولان رژیم صهیونیستی از آغاز شکل گیری تا امروز، مسئولان انگلیسی که زمینه را برای تشکیل این رژیم جعلی فراهم کردند و نیز حامیان آمریکایی و غربی آن تحقیقات انجام شود؛ بنابراین جنایت، بسیار بزرگ و گسترده است و به نظر من این تصمیم فقط تلاشی برای راضی کردن برخی ملت های معترض بوده و عملا امکان اجرای واقعی این تصمیم وجود ندارد. آیا پایان دادن به اشغالگری و بازگشت تمام مردم فلسطین به خانه های خود ممکن است؟ آیا جبران خسارت هایی که ملت فلسطین طی دهه های گذشته متحمل شده ممکن است؟ آیا رژیمی که به جنایت و ویرانگری عادت کرده می تواند از این عادت های خود دست بردارد؟ اینگونه به نظر نمی رسد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.