رئیس پارلمان ترکیه اعلام کرد کشورش مدیون آمریکا و یا کشورهای دیگر نیست.

رئیس پارلمان ترکیه: مدیون آمریکا و یا کشور دیگری نیستیم

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از خبرگزاری آناتولی، رئیس پارلمان ترکیه تاکید کرد کشورش مدیون آمریکا یا هیچ کشور دیگری نیست.

مصطفی شنتوپ، رئیس پارلمان ترکیه اعلام کرد نظام سیاسی بین المللی از حالت دو قطبی به یک نظام چندقطبی که آلترناتیوهای متعددی نیز ارائه می‌کند، تبدیل شده است. در چنین وضعی، ترکیه مدیون آمریکا یا کشور دیگری نیست.

شنتوپ در گفتگو با خبرگزاری آناتولی درباره مسایل متعدد مربوط به سیاست خارجی ترکیه از جمله تصمیم آمریکا برای تحریم کردن ترکیه، تصویب توافق نامه همکاری نظامی میان ترکیه و لیبی، استقرار نیروهای نظامی ترکیه در خاک لیبی و افزایش پدیده بیگانه ستیزی و نژادپرستی در اروپا سخن گفت.

رئیس پارلمان ترکیه افزود: دولت آمریکا از تحریم به عنوان ابزاری برای تهدید و اعمال فشار استفاده می‌کند و توسل واشنگتن به این ابزار از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ بیشتر هم شده است؛ با این حال تحریم‌های آمریکا نمی‌تواند تاثیر چندانی بر روی ترکیه داشته باشد.

مصطفی شنتوپ در ادامه تأکید کرد: با توجه به آلترناتیوهایی که ترکیه در بخش‌های مختلف به ویژه صنعت دفاعی خود دارد، تحریم و محاصره نمی‌تواند به این کشور لطمه بزند.

وی افزود: ترکیه همین حالا نیز با تحریم‌های غیررسمی رو به رو است؛ چرا که مقامات آمریکا قصد دارند ترکیه را از برنامه هواپیماهای شکاری اف-۳۵ کنار بگذارند و واشنگتن نیز در همین راستا اعلام کرده است که این هواپیماها را به ترکیه تحویل نخواهد داد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.