اداره گورهای جمعی در موسسه «الشهداء» عراق از کشف 18 گور جمعی قربانیان داعش و القاعده طی سال جاری میلادی خبر داد.

کشف 18 گور جمعی در عراق طی سال 2019 میلادی

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، موسسه «الشهداء» عراق، شمار گورهای جمعی شناسایی شده در سال جاری میلادی در این کشور را ۱۸ عدد اعلام کرد.

«ضیاء کریم» مدیر اداره گورهای جمعی در این موسسه در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی عراق، «واع» اظهار داشت: در سال جاری میلادی ۱۸ گور جمعی متعلق به قربانیان دو گروه تروریستی داعش و القاعده در نجف اشرف، ذی‌قار، دیالی و فلوجه و ... کشف شده است و به دلیل وجود گزارش‌های زیاد درباره مفقود شدن شهروندان عراق، روند تفحص برای یافتن گورهای جمعی دیگر ادامه دارد.

از ژوئن ۲۰۱۴ تا دسامبر ۲۰۱۷، گروه تروریستی داعش، بخش‌های گسترده‌ای از عراق را تحت اشغال خود داشت و در سطح گسترده‌ای دست به جنایت و خشونتهایی زد که ناقض کلیه قوانین بین‌المللی و حقوق بشری بود در زمره جنایات جنگی و ضد بشری و نسل‌کشی می‌گنجند.

نیروهای عراقی در ژوئیه  سال ۲۰۱۷ شهر موصل را پس از ماه‌ها عملیات مستمر، آزاد کردند و تکفیری‌ها را از این شهر به عقب راندند و تاکنون چندین گور جمعی در این شهر یافته‌اند.

بزرگترین گور جمعی پیدا شده در موصل مربوط به مهرماه سال ۹۶ است که تیم‌های ویژه تفحص عراقی، دو گور جمعی شامل پیکر ۵۰۰ تن از زندانیان زندان «بادوش» بود که سه سال پیش در هنگام اشغال شهر موصل،  از سوی داعش از زندان خارج شدند و شیعیان پس از جدا شدن از اهل تسنن، به ضرب گلوله در چند کیلومتری بادوش، در صحرا، اعدام شدند. در یکی از این گورهای جمعی یافته شده، پیکر ۳۰ تن و در دیگری ۴۷۰ نفر دفن شده بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.