مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: برخی کارخانه های سیمان، ایزوگام، شن و آسفالت در محدوده شهر مشهد با استفاده از سوخت مایع منجر به تشدید آلودگی هوا می شوند که لازم است با آنها برخورد جدی و قانونی صورت بگیرد.

 تشکیل کارگروه اضطراری آلودگی هوای مشهد منتظر سازمان هواشناسی/لزوم برخورد جدی با واحدهای صنعتی محدوده شهر مشهد به دلیل استفاده از سوخت مایع

تورج همتی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: اگر پیش بینی هواشناسی برای روز سه شنبه پایداری هوا و افزایش آلایندگی  برای شهر مقدس مشهد را نشان دهد عصر امروز پیشنهاد جلسه کارگروه اضطراری آلودگی هوا ارائه خواهد شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی تصریح کرد: برای شرایط اضطرار هوا برنامه های مختلفی در نظر گرفته شده است که طیف وسیعی از فعالیت ها ازجمله خودروها، طرح زوج و فرد از مبداء  و فعالیت سازمان ها و ادارات را در بر خواهد گرفت.

همتی با بیان اینکه شهرداری  مشهد در حوزه حمل و نقل درون شهری باید برنامه های مختلفی را انجام دهد ، افزود: در حوزه صنایع نیز علی رغم پیگیری های زیاد از شرکت گاز مبنی بر عدم استفاده از سوخت مایع در واحدهای صنعتی ، اما همچنان این اقدام از سوی برخی کارخانه های سیمان، ایزوگام، شن و آسفالت در محدوده شهر مشهد در حال انجام است که نیاز است برخورد جدی و قانونی  با آنها  صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه آلودگی هوا و افزایش آلاینده ها در یک فرآیند کوتاه مدت بوجود نیامده است که انتظار از بین رفتن آن در یک مقطع زمانی اندک را داشت، ادامه داد: در دوسال اخیر با همکاری شرکت گاز  ۲۵۶واحد صنعتی در استان خراسان رضوی  به استفاده از گاز طبیعی مجهز شدند  اما همچنان برخی از این صنایع در شرایط اوج مصرف  گاز طبیعی از سوخت مازوت استفاده می کنند که در این باره دستگاه های نظارتی باید به طور جدی با این واحدهای صنعتی برخورد کنند. 

همتی همچنین اظهار کرد: طبق تعهدهای ارائه شده پیش بینی می شود بودجه سازمان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی برای سال ۹۹بین ۱۵تا ۲۰درصد افزایش داشته باشد که انتظار می رود در عمل این تعهد اجرایی شود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    0 0
    پس چرا مشهد و تعطیل نمیکنید