همدان- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: ریشه‌ها و ارتباط فرهنگی قاچاق در راستای توسعه اقتصادی در جامعه بررسی شود.

ریشه‌ها و ارتباط فرهنگی قاچاق در راستای توسعه اقتصادی در جامعه بررسی شود

به گزارش قدس آنلاین ، احمدرضا احسانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان ظهر دوشنبه در نشست بررسی مسائل فرهنگی قاچاق کالا و ارز با اصحاب رسانه  اظهار کرد: حوزه قاچاق کالا و ارز ساز و کار خود را دارد و قطعاً در آسیب‌شناسی بخشی به خلأ قانونی  و بخشی هم به مسائل فرهنگی برمی‌گردد.

احسانی با بیان اینکه باید در آسیب شناسی به مسئله فرهنگی توجه خاصی داشت گفت: متاسفانه این موضوع که قاچاق تبعات منفی دارد نهادینه نشده است و همین اعتقاد نداشتن به قاچاق به مسئله اقتصادی هم ضربه می‌زند.

وی با اشاره به اینکه باید ریشه‌ها و ارتباط فرهنگی قاچاق در راستای توسعه اقتصادی در جامعه بررسی شود افزود: باید تفاهم‌نامه‌ای با انجمن‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و کمیته قاچاق کالا و ارز منعقد شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان انعقاد تفاهمنامه‌ای در راستای حمایت از رسانه‌هایی که در حوزه قاچاق کالا و ارز فعالیت دارند را مهم دانست.

اعتماد مردم به کالای ایرانی

معاون فرهنگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان نیز با بیان اینکه در حوزه فرهنگسازی از ریشه ها نباید غافل شد اظهار کرد: با اقدامات سطحی کار به جایی نخواهیم برد و در این راستا اینکه مردم چرا به سمت قاچاق می روند حائز اهمیت است و شور مشورت است.

وحید خادمی با اشاره به اینکه اعتماد مردم نسبت به کالاهای ایرانی کاهش یافته که باید این اعتماد را برگرداند گفت: متاسفانه در کشور چیزی به نام ضمانت و گارانتی معنا ندارد در حالی که باید در این زمینه فرهنگسازی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه صرف گفتن کالای داخلی بخریم کار به جایی نخواهیم برد تاکید کرد: نباید از واحدهای تولیدی هم غافل شد چراکه عرضه کالاهای باکیفیت و دارای استاندارد در بین مردم بسیار مهم است.

معاون فرهنگی سپاه انصارالحسین(ع) همدان با اشاره به اینکه برای فرهنگسازی و الگوسازی باید زمینه‌ها فراهم شود گفت: متاسفانه محصولات داخلی کشور تنوع ندارند تا مردم نیازهای خود را برطرف کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.