وزارت خارجه ترکیه روز دوشنبه با انتقاد از حکم دادستانی عربستان درباره قتل "جمال خاشقچی" روزنامه نگار منتقد آل سعود اعلام کرد که این حکم خواسته ما را در تحقق عدالت در خصوص این پرونده برآورده نکرد.

موضع گیری ترکیه دربارۀ حکم دادستانی سعودی در پرونده قتل خاشقچی

قدس آنلاین: به گزارش خبرگزاری رویترز ، "حامی اقصوی" سخنگوی وزارت خارجه ترکیه با صدور بیانیه ای اعلام کرد : تصمیم دادستانی عربستان درباره این پرونده به هیچ وجه خواسته آنکارا و جامعه جهانی برای تحقق عدالت را برآورده نمی کند.

 وزارت خارجه ترکیه بار دیگر عربستان را به همکاری قضایی با مقامات سعودی درباره پرونده خاشقچی دعوت کرد.

طبق حکم دادستانی عربستان، ۵ نفر از متهمین به دخالت در قتل روزنامه نگار مخالف «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی به اعدام محکوم شدند.

دادستانی این کشور همچنین ۳ متهم دیگر را به زندان های طولانی مدت تا ۲۴ سال محکوم کرد.

این دادستانی مدعی شد که از تمامی کسانی که در این ارتباط دستگیر شده بودند تحقیقات لازم به عمل آمد و پس از برگزاری ۱۰ جلسه دادگاه اقدام به صدور رای کرده است.

بر اساس اعلام دادستانی عربستان ۱۱ نفر در این ارتباط دستگیر شده بودند که پس از انجام تحقیقات سرلشگر «احمد عسیری» از اتهامات وارده تبرئه شد و از «سعود القحطانی» هم تحقیقات به عمل آمد اما اتهامی متوجه وی نشد.

وزیر امور خارجه انگلیس نیز با صدور بیانیه ای در این باره  گفت که عربستان بایستی از تمام افراد دخیل در این ماجرا حساب بکشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.