خطیب حرم مطهر رضوی در جمع زائران عرب‌زبان اظهار کرد: توکل و تمسک به کلام الهی و استمداد از خداوند موجب عزت و سربلندی مومنان می‌شود.

توکل بر خدا و تمسک به قرآن عامل عزت و سربلندی مومنان

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین باقر الصبیحاوی  در مراسمی که با حضور زائران عرب‌زبان در رواق دارالمرحمه  حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به اهمیت داشتن عزت نفس و جایگاه آن در اسلام عنوان کرد: عزت و کرامت نفس از اهمیت زیادی در اسلام برخوردار است. به گونه‌ای که یکی از بزرگ‌ترین فضیلت‌های اخلاقی به شمار آمده و موجب رسیدن انسان به افتخار و سربلندی می‌شود.
وی بیان کرد: خداوند در آیاتی از کلام الهی، عزت را تنها از آن خود و رسول خدا می‌داند و می‌فرماید: «ولله العزه و لرسوله و للمؤمنین»: عزت تنها از آن خداوند، رسول خدا و مؤمنان است. این آیه بیانگر آن است که عزت خصلتی الهی بوده و آنان که دارای این خصلت هستند، مظهر یکی از صفات الهی می‌باشند.
خطیب حرم مطهر رضوی با بیان اینکه بهره‌مندی از خصلت‌های نیکو، اساس عزت نفس است، افزود: رسیدن به عزت و کرامت نفس، نیازمند علل و عواملی از جمله ایمان به حقانیت دین اسلام، بخشش، قناعت، صبر، فرو نشاندن خشم، احسان و گذشت است که عدم توجه به این عوامل سبب خاموشی عزت نفس می‌شود و حالت ذلت و پذیرش شکست در انسان را به دنبال دارد.
وی با تأکید بر اینکه کسانی که از فرمان خداوند سرپیچی کنند نمی‌توانند به عزت نفس برسند، اضافه کرد: از دیدگاه امام رضا(ع) یکی از راه‌های کسب کرامت و عزت نفس، تقوا و عمل به فرامین الهی است.

منبع: آستان نیوز 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.