خوزستان_ معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهوازگفت : تحریم های ظالمانه اقتصاد کشور را نشانه رفته اما فرصت مناسبی را نیز برای شرکتهای دانش بنیان و ایده پردازان فراهم کرده تا توانمندی های آنها بیشتر دیده شود.

تحریم ها فرصتی برای ارائه توانمندی های ایده پردازان و شرکت های دانش بنیان

به گزارش قدس آنلاین، علی حقیقی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز  شامگاه دوشنبه در بیست و سومین جشنواره ایتاپ با اشاره به برپایی نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری در استان گفت: جشنواره های ایتاپ فرصت مناسبی است تا ایده های برتر شناسایی و از این توانمندی ها بتوانیم به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

وی افزود: خوزستان ظرفیت‌های بالایی دارد که نفت جزو بزرگترین سرمایه این استان به شمار می رود اما خوزستان آنگونه که باید از این صنعت بهره مند نشده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: گردش مالی بالایی که در حوزه نفت ، گاز و پتروشیمی در خوزستان وجود دارد و باید از این ظرفیت بیشتر استفاده کنیم.

وی تصریح کرد : تحریم های ظالمانه اقتصاد کشور را نشانه رفته اما فرصت مناسبی را نیز برای شرکتهای دانش بنیان و ایده پردازان فراهم کرده تا توانمندی های آنها بیشتر دیده شود.

حقیقی گفت: امیدواریم پس از اینکه تحریم های ظالمانه برداشته شد، صنعت نفت همچنان رویکرد خود را در زمینه استفاده از این توانمندی های داخلی حفظ کند.

وی بیان کرد: در یک سال گذشته قراردادهای خوبی در این حوزه با دانشگاه شهید چمران منعقد شده و بی شک این حاصل اعتماد صنعت نفت به توانمندی های دانشگاهی است که انتظار می رود از ظرفیت مراکز رشد و پارک علم و فناوری بیشتر استفاده شود .

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: شرکت‌های مرکز رشد و دانش بنیان نهال های نوپایی بوده که نیازمند توجه بیشتری هستند .

.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.