خراسان شمالی-معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت ۷۰ درصد جمعیت استان یعنی سنین ۱۵ تا ۶۴ سال معادل ۷۲۵ هزار نفر فعال هستند اما باید جمعیت جایگزین برای آن پیش بینی کرد.

۶۵۰ هزار نفر در خراسان شمالی واجد شرایط رای هستند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل استانداری خراسان شمالی، دکتر ولی الله حیاتی در شورای راهبردی جمعیت استان، موضوع جمعیت را دارای اهمیت ویژه ای دانست و افزود: در سیاست های کلی جمعیت که ابلاغیه مقام معظم رهبری است باید تلاش شود تا در مقاطع مختلف جمعیتی با میانگین پویایی داشته باشیم.

وی اظهار داشت: در بحث نرخ رشد موالید رتبه هشتم کشوری، نرخ وفات رتبه هفتم کشوری، ازدواج رتبه نخست کشوری و طلاق در رتبه دهم کشوری قرار داریم.

حیاتی بر انجام کار پژوهشی جهت رفع چالش های اجتماعی حوزه جمعیت تاکید کرد و افزود: باید راهکارهای بومی محلی برای ارتقا جمعیت ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: ارائه تسهیلات مناسب برای مادران در دوران بارداری، و شیردهی ، رفع موانع ازدواج و تسریع در شکل گیری خانواده و ترویج و نهادینه سازی سبک زندگی اسلامی باید از اهم دستور کارهای این شورا باشد.

حیاتی تصریح کرد: سرشماری ها باید دقیق انجام شود و نباید تحت هیچ شرایطی منطقه ای از سرشماری جا بماند زیرا علاوه بر اینکه نتایج سرشماری در تمامی ابعاد اجتماعی ،فرهنگی و سیاسی تاثیر گذار است با سرشماری غلط بسیاری از امتیازهای استان ازبین میرود.

وی در پایان تعداد واجدان شرایط رای در انتخابات امسال را ۶۵۰ هزار نفر عنوان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.