معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی این استان در ارزیابی وزارت کشور، رتبه نخست در شاخص "عملکرد شایسته و درحد انتظار" را به دست آورد.

رتبه نخست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی در کشور

به گزارش قدس آنلاین، علی رسولیان  اظهار کرد: وزارت کشور با توجه به وظایف حاکمیتی به منظور نظارت عالیه و رصد فعالیت شوراهای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان‌ها، اقدام به ارزیابی فعالیت آن‌ها در نیمه اول سال جاری کرده است.

وی افزود: براساس نامه وزیر کشور به رییس جمهوری اسلامی ایران در این زمینه، خراسان رضوی با کسب ۹۲ امتیاز رتبه اول را در بین شوراهای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان‌ها به خود اختصاص داد و استان‌های خوزستان، آذربایجان شرقی، قزوین، کرمانشاه و تهران به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: در گزارش وزارت کشور آمده است: شوراهای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان‌ها در نیمه نخست امسال ۱۳۷ نشست برگزار کردند که حاصل آن یکهزار و ۳۲ مصوبه بوده است.
گفتنی است فعالیت شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت در خراسان رضوی از دی ماه سال ۱۳۹۰ آغاز شده و طی سال‌های ۱۳۹۳ تا پایان سال گذشته ۲۲۵ نشست برگزار کرده که حاصل آن ۴۴۶ مصوبه ملی و استانی بوده است. این شورا پارسال ۱۰۹ مصوبه داشت که ۷۱ درصد آنها اجرا شد.
این شورا به خاطر ظرفیت بسیار خود توانسته است در سطح ملی نقش آفرینی کرده و منشاء اثر باشد به گونه‌ای که با جمع آوری قوانین مخل تولید و ارسال آن به تهران نه تنها زمینه بهبود فضای کسب و کار در استان بلکه در کشور را نیز فراهم کرده است.
شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت که مبتنی بر قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه کشور اواخر سال ۱۳۸۹ در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران تشکیل شد، محلی برای تعامل بیشتر ارکان حاکمیت با بخش خصوصی است تا در این چارچوب نسبت به رفع موانع کسب و کار، تشریک مساعی برای تسهیل فعالیت های اقتصادی و توسعه سهم بخش خصوصی در اقتصاد کشور گفت و گو، تصمیم گیری و اقدام شود.

منبع: استانداری خراسان رضوی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.