بسیج دانشجویی خواستار شفافیت در نحوه ی پذیرش سهمیه ها در دانشگاه علوم پزشکی مشهد شد.

 شفافیت در نحوه ی پذیرش سهمیه ها در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

به گزارش قدس آنلاین ، در راستای تداوم گفتگوهای آزاداندیشی بسیج دانشجویی علوم پزشکی مشهد با موضوع سهمیه ها، علیرضا پیوندی، مسئول بسیج دانشجویی علوم پزشکی مشهد در نامه ای رسمی به دکتر بحرینی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اعلام رسمی آمار پذیرفته شدگان سال ۹۸ در هر رشته به تفکیک انواع سهمیه ها را خواستار شد.

در بخشی این نامه آمده است: از جمله مصادیقی که مورد سؤال همه ی دانشجویان است و پاسخ شفافی به آن داده نشده، مغایرت آشکار تعداد پذیرفته شدگان رشته ی پزشکی در سال های اخیر (حدود ۱۴۰ نفر در هر ورودی) با ظرفیت اعلام شده توسط سازمان سنجش آموزش کشور در دفترچه ی راهنمای انتخاب رشته ی داوطلبین (حدود ۸۰ نفر) است و هم اکنون به عنوان یکی از گام های این شفاف سازی و در راستای تبیین موضوع سهمیه ها و در مسیر یافتن راهکاری برای عادلانه سازی پذیرش دانشجو در دانشگاه ها از جنابعالی خواهشمندیم دستور فرمایید تا آمار تک تک پذیرفته شدگان دانشگاه در سال ۹۸ به تفکیک انواع سهمیه ها در هر رشته برای عموم دانشگاهیان اعلام شود.

تریبون های آزاداندیشی دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، از آذرماه تحت عنوان "سیناپس" به صورت مجازی و حضوری توسط بسیج دانشجویی علوم پزشکی مشهد در حال برگزاریست. سیناپس در اولین قدم خود سراغ سهمیه ها رفته و انتقادات دانشجویان نسبت سهمیه ها در دانشگاه را منعکس کرده است. در جدیدترین نظرسنجی مجازی سیناپس از دانشجویان علوم پزشکی مشهد که با استقبال دانشجویان مواجه شد، اعتراض به سهمیه ی هیأت علمی با ۲۵۲ رأی، اعتراض به عدم شفافیت در میزان پذیرش سهمیه ها با ۲۵۰ رأی و اعتراض به سهمیه ی شاهد و ایثارگر با ۲۳۷ رأی در رأس مطالبات دانشجویی قرار داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.