در حالی که روز گذشته خبرگزاری فارس از تغییر نام مدرسه شهید مطهری در نیشابور خبر داد، امروز نیز مشخص شد مدرسه شهید حیدر علی باقری نیز تغییر نام یافته است.

نام شهید دیگری از مدارس نیشابور حذف شد/ آیا بازهم اشتباه سهوی است؟

به گزارش قدس آنلاین، در حالی که روز گذشته خبر تغییر نام مدرسه شهید مرتضی مطهری در خیابان مسیح به نام خیری رسانه‌ای شد و رئیس آموزش‌وپرورش نیشابور آن را اشتباه سهوی دانست، بر اساس گزارش‌های مردمی و تحقیق صورت گرفته مشخص شد نام مدرسه دیگری که به نام شهید در نیشابور نام‌گذاری شده نیز تغییر کرده است.

مدرسه شهید حیدر علی باقری که از دیپلمات‌های کشورمان در افغانستان بود و در حادثه حمله به سفارت ایران در مزار شریف به فیض شهادت نائل آمد در تیرماه سال گذشته اسمش به مدرسه رسالت و مدرسه 22 بهمن که در دو نوبت فعالیت می‌کند، تغییر نام داده است.

نمی‌توان دل بخواهی اسم مدرسه را عوض کرد

مدیر سابق آموزش‌وپرورش نیشابور و برادر همسر شهید در رابطه با این موضوع گفت: مدرسه فرهنگیان با نام شهید حیدر علی باقری نام‌گذاری شده بود که در تیرماه سال گذشته بدون طی روند اداری تغییریافته است و البته به‌صورت قانونی نمی‌توانند اسم مدرسه را دل بخواهی عوض کنند.

سیدجواد قوامی‌نژاد که پس از ریاست بر اداره آموزش‌وپرورش نیشابور سمت رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش‌وپرورش خراسان رضوی را در کارنامه دارد، تصریح کرد: با توجه به اطلاعی که در این موضوع دارم، اسم مدرسه به دو مورد چسبیده است، کد فضا و دیگری کد واحد آموزشی است که پس از چسبیدن این دو کد به هم به‌شرط دائر بودن مدرسه دانش آموزان آن مدرسه به‌صورت رسمی می‌توانند تحصیل کنند.

برگزاری ویژه مراسم آبروی محله در سالگرد شهادت حیدر علی باقری در مدرسه‌ای با همین نام در سال 96

وی تأکید کرد: اما اگر واحد آموزشی را جدا می‌کنیم و به مکان دیگری منتقل می‌کنیم فضا نیز باید به همراه آن منتقل شود، فضا باید در تیر و مردادماه به اداره کل ارسال شود و در صورت موافقت اداره کل این جابجایی‌ها صورت می‌گیرد.

مدیر سابق آموزش‌وپرورش نیشابور تصریح کرد: متأسفانه سال گذشته بدون انجام این روند به‌صورت دل بخواهی اسم مدرسه شهید حیدر علی باقری را به شهرک بردند و به نام مهر فرهنگیان نامگذاری کردند.

قوامی‌نژاد افزود: یعنی کد واحد آموزشی بدون تأیید اداره کل و بدون طی کردند روند مراحل قانونی و پر کردن فرم‌های مشخص اسم تغییر کرد و تابلو نیز نصب شد

وی خاطرنشان کرد: مهر مدرسه را به دلیل عدم اجرای روند قانونی نمی‌توانستند عوض کنند اما تابلو را نصب‌کرده بودند که آن زمان به‌عنوان مسئول بازرسی استان خراسان رضوی این خطا را اعلام کردم و غیرقانونی بودن موضوع را اطلاع دادم.

تخلف قانونی و اداری روی داده است

قوامی نژاد خاطرنشان کرد: در آن زمان موضوع را به واحد شاهد استان خراسان رضوی بر اساس مسئولیت شرعی و قانونی گزارش کردم ولی به لحاظ اداری و قانونی تخلف روی داده است.

وی با اشاره به تغییر نام مدرسه شهید مطهری نیز یادآور شد: اسامی همچون شهید مطهری به‌هیچ‌عنوان نباید حذف شود و فقط باید در موارد خاص جابجا شود و با اضافه کردن یک سوله از نظر قانونی امکان تغییر اسم وجود ندارد.

انتهای پیام

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.