یزد - با حضور مدیرکل اداره استاندارد استان یزد مرحله سوم طرح اجرای هماهنگ استاندارد سازی (طاها) کلید خورد.

مرحله سوم طرح طاها در یزد  کلید خورد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اداره استاندارد یزد، مدیر کل اداره استاندارد استان یزد گفت : در اولین ساعات شروع به کار کسبه شهرستان یزد, بازرسان شرکت های بازرسی که ملبس به پوشش مخصوص بوده اند در قالب سه اکیپ شش نفره عملیات بازرسی و نمونه برداری را از سطح بازار آغاز کرد ند.

محمد رضا زارع بنادکوکی افزود: در این مرحله مقرر است که حد اقل ۲۰۰۰ بازرسی و نمونه برداری از سطح بازار انجام شودکه  کالاهایی نظیر یخچال,فریزر,اجاق گاز, بخاری گازسوز,لوازم برقی و غیره در اولویت کار به لحا ظ کنترل برچسپ انرژی و نشان ملی استاندارد ایران هستند.

وی در خصوص طرح طاها گفت: در راستای وظایف قانونی سازمان ملی استاندارد ایران مبنی بر تدوین استاندارد و نظارت براجرای آن ،این طرح از سال ۱۳۸۴ با عنوان اجرای هماهنگ استاندارد سازی در سطح کل کشور کلید خورده است و با شدت تمام در حال ادامه می باشد.

زارع تصریح کرد: در حال حاضر علاوه بر بازرسی و نمونه برداری از خط تولید و انبار کارخانه ها،در قالب طرح طاها ،کالاهای مشمول استاندارد اجباری در مراکز توزیع و فروش نیز مورد بازرسی و نمونه برداری قرار میگیرند که ضروری است نمونه کالاها شرایط انطباق با استاندارد ملی مربوطه را احراز نمایند که در غیر اینصورت مراتب قانونی تذکر ,اخطار,جمع آوری ,توقیف و معرفی متخلفین به مراکز حقوقی و قضایی انجام می شود.

این مسئول افزود:پس از گذراندن مرحله اول و دوم طرح طاها، و مد نظر قرار دادن تجربیات گذ شته، بازرسین این طرح به اتفاق کارشناسان اداره کل ،انجام مرحله سوم این طرح را در د ستور کار قرار داده اند که از کسبه محترم تقاضا داریم با همکاری های خوب خود با بازرسان ,استاندارد یزد را در اجرای موفق تر این طرح یار و یاور باشند.

زارع خاطر نشان ساخت:هدف آن است که با بازرسی ها ونمونه برداری هایی که انجام می شود شهروندان با اطمینان خاطر بیشتری از کالاها و خدمات استاندارد بهره ببرند از این رو از آنان تقاضا داریم تا مراتب غیر استاندارد را از طریق تلفن گویای ۱۵۱۷با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.