همدان-نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان اعلام کرد: آلودگی شهر همدان به‌رغم اینکه موجب آسیب‌ به گروه‌های حساس و عموم شهروندان می‌شود که بسیار قابل اهمیت است، قطعاً در حوزه گردشگری هم اثرگذار خواهد بود؛ از این‌رو محیط زیست باید هرچه سریع‌تر موضوع را بررسی کند.

محیط زیست؛ آلودگی همدان را بررسی کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان؛ حمید بادامی‌نجات در شصت‌وششمین جلسه صحن شورا، گفت: با توجه به اینکه همدان به عنوان شهر پاک و سبز، معروف بوده و در حال حاضر در فهرست شهرهای آلوده کشور قرار گرفته است؛ این مهم از منظر مدیریت‌شهری در راستای حفظ سلامت شهروندان، جای نگرانی دارد.

وی با اشاره به اینکه هفته گذشته شاهد نعمت الهی و بارش برف در همدان بودیم که امیدواریم تداوم داشته باشد تا سفره‌های زیرزمینی پرآبی داشته باشیم و ضمن قدردانی از همت شهرداری برای پاک‌سازی معابر سطح شهر در زمان بارش نزول آسمانی، اظهار کرد: به دلیل نارضایتی تعدادی از شهروندان در زمینه عملیات برف‌روبی در سطح شهر، بخشی از شهر نیاز به توجه بیشتری از سوی مدیریت‌شهری داشت که در آینده باید تدابیری برای آن اندیشید.

 راه‌اندازه واحد مدیریتی در شهرداری برای کاهش آلودگی هوا

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر همدان نیز با اشاره به آلودگی هوای شهر، اظهار کرد: مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان در دوره چهارم، پیشنهادی داد که ایجاد اداره یا واحد مدیریتی برای پیش‌بینی راهکارهای جلوگیری و کاهش آلودگی هوا در شهرداری مورد بررسی قرار گیرد.

نرگس نوراله‌زاده افزود: در آن زمان به دلیل نبود مشکل آلودگی هوا، اعلام شد که نیازی به شکل گیری این واحد مدیریتی وجود ندارد؛ از این رو در صورت امکان به نظر می‌رسد این پیشنهاد باید مورد بررسی قرار گیرد.

در صورت عدم پاسخگویی به شورا، استعفا می‌دهم

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان نیز گفت: با توجه به افزایش قیمت بنزین و نرخ تورم، علی‌رغم پیگیری‌های مجدانه و قاطعانه شورا در زمینه افزایش حقوق راننده آژانس‌های شاغل شهرداری، به دلیل کوتاهی و عدم پاسخگویی شهرداری در راستای اجرای عدالت و بحث حقوق این قشر زحمتکش و آسیب‌پذیر، به نشانه اعتراض تا تعیین تکلیف این وضعیت، صحن شورا را ترک می‌کنم.

علی فتحی ضمن انتقاد از عدم پاسخگویی یا بی توجهی شهرداری به مطالبات قانونی شورا، تأکید کرد: در صورت ادامه روند کنونی شهرداری برای عدم پاسخگویی به مطالبات قانونی شورا، استعفا می‌دهم؛ زیرا ما به عنوان نمایندگان مردم در پارلمان محلی نباید در راستای خوشآیند شهرداری، کار کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.