وزیر نیرو گفت: تا پایان سال جاری، ۸۶ پروژه در حوزه آب و برق با سرمایه گذاری بالغ بر ۷ هزار میلیارد تومان درخراسان رضوی افتتاح و بهره برداری خواهد رسید.

افتتاح ۸۶ پروژه در خراسان رضوی  با سرمایه گذاری  بیش از ۷۰ هزار میلیارد

به گزارش قدس آنلاین، رضا اردکانیان صبح امروز در مراسم افتتاحیه و بهره برداری از پست برق ۴۰۰ کیلو ولت زکریا که در ارتفاعات جنوب مشهد قرار دارد، اظهار کرد: وزارت نیرو به جز پروژه‌هایی که امروز افتتاح می‌شود ۴۶ پروژه را در استان خراسان رضوی در دست اجرا دارد که حجم مالی این پروژه‌ها بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان است و تاکنون ۵۱ درصد پیشرفت داشتند. تا پایان دولت یازدهم در تابستان سال ۱۴۰۰ بخش قابل توجهی از این پروژه‌ها به بهره برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: پویش مردمی الف، ب، ایران که مرتبط با صنعت آب و برق کشور است، از مهرماه سال جاری آغاز شده است، با کمک خانواده بزرگ شرکت‌های آب و برق قرار است تا پایان سال جاری ۲۲۷ پروژه بزرگ با سرمایه گذاری بالغ بر ۳۳ هزار میلیارد تومان در ۳۱ استان کشور به افتتاح و بهره‌برداری برسد. از این ۲۷۷ پروژه، ۸۶ پروژه با سرمایه گذاری بالغ بر هفت هزار میلیارد تومان مربوط به خراسان رضوی است. 

اردکانی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی ۲۹ پروژه در دیگر استان‌ها با سرمایه گذاری سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان، اجرایی شده است، بیان کرد: هدف ما علاوه بر افتتاح پروژه‌ها، کلنگ زنی طرح‌های جدیدی است که در سال آتی به بهره‌برداری می‌رسند. در خراسان رضوی امروز ۱۳ پروژه در شهرستان‌های مختلف با سرمایه ۵۷۵ میلیارد تومان به مدار بهره‌برداری می‌رسند که از مهمترین آن‌ها پست ۴۰۰ کیلو ولت زکریا است.

وزیر نیرو ادامه داد: خوشحالم که این مراسم باشکوه در حضور دانش آموزان و دانشجویان برگزار شد. ما اگر خوش مصرفی را در کشور نهادینه نکنیم و این امر در کشور، تبدیل به یک اخلاق و فرهنگ نشود، هیچگاه نمی‌توانیم فاصله میان تولید و تقاضا را در کشور پر کنیم‌. رسیدن به هدف‌های توسعه کشور مستلزم روش‌های صحیح مصرف است.

وی با بیان اینکه علاوه بر پست زکریا که نقش مهمی در پایداری برق این منطقه خواهد داشت، افزود: پست ۴۰۰ کیلو ولت امام رضا (ع) نیز صبح امروز کلنگ زنی شد و مطابق برنامه ظرف دوسال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. این پروژه جز مهمترین سازه‌های برق در مشهد بوده و از اولین پست‌ها در ناحیه داخلی شهر مشهد است که نقش مهمی در پایداری برق، به ویژه در منطقه اطراف حرم مطهر امام رضا (ع) و مناطق اطراف آن خواهد داشت. از همه همکاران تقاضا دارم تا پشتیبانی خوبی را در صنعت برق استان برای این تکمیل این پست داشته باشند تا قادر باشیم مطابق برنامه این پست مهم را به مدار بهره‌وری برسانیم.

اردکانیان در ادامه ابراز کرد: از دیگر پروژه‌هایی که امروز افتتاح خواهند شد، در بخش آب، افتتاح سد زنگانلو در درگز است که نقش مهمی در بهداشت این منطقه و مصارف آب خواهد داشت و با سرمایه ۲۱۵ میلیارد تومان احداث شده است. همچنین طرح آبرسانی به سی روستا با جمعیت دو هزار و ۵۰۰ نفر از دیگر طرح‌هایی است که امروز افتتاح خواهد شد.

وزیر نیروافزود: فعالین بخش‌های برق منطقه‌ای و آب و فاضلاب خراسان رضوی، الگوی همکاران خود در سایر استان‌ها هستند. اما این امر زمانی موجب امنیت روحی و روانی زائران امام هشتم (ع) از داخل و خارج کشور می‌شود که اطمینان داریم، شیوه‌های مصرف این کالاهای مهم یعنی آب و برق مورد قبول است.

وی در انتها بیان کرد: از همه کسانی‌که در عرصه ارتباطات مردم را به مصرف صحیح این دو محصول تشویق می‌کنند، تشکر می‌کنم. حیات این استان که قلب کشور ما است، باید با مدیریت صحیح منابع در مسیر اصولی خود قرار داشته باشد. برای همه آرزوی سلامت و توفیق دارم و امیدوارم در آینده نزدیک در برنامه‌های مشابه توفیق زیارت شما عزیزان را داشته باشم.

منبع: مهر 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.