معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: مشاوره‌های کارشناسان این اداره طی حدود سه سال گذشته باعث سازش ۱۰ هزار و ۶۰۰ زوج متقاضی طلاق در این استان شد.

سازش ۱۰ هزار و ۶۰۰ زوج متقاضی طلاق در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، غلامحسین حقدادی  افزود: مشاوره قبل از طلاق از خرداد ماه سال ۱۳۹۵ به بهزیستی واگذار شد تا متقاضیان طلاق ابتدا مشاوره‌های کارشناسان را دریافت کنند و در صورت نبود شرایط برای ادامه زندگی مشترک با بررسی دادگستری از هم جدا شوند.
وی ادامه داد: در مدت اجرای این طرح طی دو و نیم سال گذشته ۸۰ هزار و ۵۱۴ زوج متقاضی طلاق در مراکز مشاوره این استان پذیرش  شدند که از این تعداد ۶۱ هزار زوج دوره مشاوره را گذرانده و نتیجه بررسی کارشناسان را دریافت کردند و از این میان ۱۰ هزار و ۶۰۰ زوج با سازش قطعی و تکمیل فرم مربوط برای ادامه زندگی مشترک با هم آشتی کردند.

وی گفت: به این ترتیب میانگین موثر سازش در اجرای این طرح ۱۸ درصد سازش قطعی است.

معاون بهزیستی خراسان رضوی افزود: همچنین ۲ هزار و ۶۰۰ زوج دوره مشاوره را تکمیل نکرده و مراجعه نکردن به مراکز برای پیگیری طلاق برای آنان ثبت شده است که این گروه را نیز می‌توان جزو زوج‌های هدایت شده به ادامه زندگی مشترک دانست.

وی ادامه داد: در مجموع ۱۳ هزار و ۲۰۰ سازش قطعی و احتمالی حدود ۲۱ درصد سازش را در اجرای طرح مشاوره قبل از طلاق نشان می‌دهد.

حقدادی گفت: طرح مشاوره قبل از طلاق هم اکنون در ۲۴ استان کشور اجرا می‌شود و در حال حاضر ۹۹ درصد جمعیت استان خراسان رضوی زیرپوشش ۸۱ مرکز مشاوره هستند.

وی افزود: براساس مشاوره‌های انجام شده، مهمترین دلایل طلاق، خشونت‌های کلامی و فیزیکی، عدم مهارت تصمیم‌گیری، عدم سازگاری و نداشتن کنترل خشم و استرس، عدم مسوولیت پذیری به ویژه در حوزه مردان، عدم رضایت جنسی، اعتیاد و دخالت ناشیانه و جانبدارانه خانواده‌ها می‌باشد.

در هشت ماه امسال ۲۴ هزار و ۸۹۹ فقره ازدواج در خراسان رضوی به ثبت رسیده که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰.۸ درصد کاهش داشته‌ است اما طلاق ثبت شده در این استان طی این مدت هشت هزار و ۷۰۸ فقره بوده که ۶.۷ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است.
جمعیت خراسان رضوی ۶ میلیون و ۳۳۷ هزار و ۵۴۹ نفر است که از این تعداد سه میلیون و ۲۹۷ هزار نفر در شهرستان مشهد ساکن هستند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.