کتابخانه شخصی استاد محمد حسین دیانی پدر علم کتابداری ایران به کتابخانه مرکزی مشهد اهدا شد.

کتابخانه شخصی پدر علم کتابداری ایران به کتابخانه مرکزی مشهد اهدا شد

به گزارش قدس آنلاین، مدیرکل این نهاد در مراسمی که به همین مناسبت برگزار شد گفت: کتاب‌های اهدایی این کتابخانه سه هزار جلد هستند که ۸۰۰ جلد از این تعداد از عناوین پژوهشی استاد دیانی است که در ۵۰ سال گذشته تهیه شده‌ است.
حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان افزود: کتابخانه مرکزی امام خمینی(ره) خانه استادان گرانقدر علم و فرهنگ است و استفاده از کتاب‌های پژوهشی این کتابخانه اهدا شده، مصداق صدقه جاریه است.
وی ادامه داد: پژوهش زیربنای توسعه و پیشرفت در حوزه‌های مختلف است و در حوزه کتابخانه‌ها نیز اطلاعات و پژوهش‌های علمی باید به صورت عملیاتی و کاربردی تهیه و برای اجرا در کتابخانه‌های عمومی آماده شود.  
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: در کتابخانه مرکزی مشهد هم‌ اینک بیش از ۸۳ هزار نسخه کتاب وجود دارد و  بیش از ۲۰ هزار نفر عضو این کتابخانه هستند.  
سبزیان افزود: این کتابخانه به عنوان بزرگترین کتابخانه عمومی کشور با گنجایش ۲۰۰ هزار نسخه کتاب شامل ۱۰۰ هزار نسخه مخزن اصلی و ۱۰۰ هزار نسخه بخش کودک و نوجوان علاوه بر بخش های معمول کتابخانه‌های عمومی ۱۰ بخش و خدمت جدید را نیز به مراجعان ارائه می‌دهد.
۲۱۴ کتابخانه عمومی و مشارکتی در استان خراسان رضوی فعال است و تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی استان نیز از ۱۸۹ هزار و ۵۲۹ نفر در سال گذشته به ۲۵۵ هزار و ۲۱۴ نفر در سال جاری رسیده‌ است.

استاد محمد حسین دیانی شهریور ۱۳۱۹ در شهر مقدس مشهد متولد شده‌ است وی که دارای مدرک دکتری در رشته کتابداری و علوم اطلاع رسانی است به پدر علم کتابداری ایران معروف است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.