دبیر دهمین جشنواره مردمی فیلم عمار، با بیان این که این جشنواره متفاوت با دیگر جشنواره‌هاست، تاکید کرد: جشنواره عمار جشنواره دکوراتیو نیست بلکه جشنواره عمل است.

 امسال بودجه جشنواره عمار را حذف کرده‌اند

قدس آنلایننادر طالب زاده روز سه‌شنبه، ‌در دهمین نشست خبری جشنواره مردمی فیلم عمار با بیان این که تفاوت جشنواره فیلم  عمار با دیگر جشنواره‌ها مشخص است، گفت: در جشنواره فیلم عمار به آثاری توجه می‌شود که ممکن است در دیگر جشنواره جای نداشته و سانسور شوند.

وی افزود: کارکتر خاص جشنواره فیلم عمار در طول این ۱۰ سال رشد کرده است. جشنواره عمار جشنواره دکوراتیو نیست و جشنواره عمل است و همانند روح انقلاب اسلامی است.

مسئول شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم عمار نیز در ادامه این نشست با اشاره به این که امسال دهمین سال برگزار جشنواره فیلم عمار را پیش رو داریم، گفت: امروز این جشنواره به نقطه شورانگیز برای همه اهالی و دلسوزان فرهنگ رسیده است.

وحید جلیلی با اشاره به عنوان‌های جشنواره امسال عمار، گفت: در بخش «همت مومنانه» به آثاری با مفاهیمی همچون جنگ اقتصادی، «ملت قهرمان» به آثاری با مفاهیمی که متوجه  قهرمان ‌های این کشور است، پرداخته می‌شود. امروزه شاهد هستیم در بسیاری از فیلم‌های ساخته شده هیچ قهرمانی وجود ندارد در حالی که کشور قهرمان پروری داریم.

وی از حضور آثاری با محتوای «پایش اجتماعی و نقد درون گفتمانی» در این دوره از جشنواره فیلم عمار خبر داد و اضافه کرد: آثار خوبی با این محتوا به جشنواره عمار ارسال می‌شود که ممکن است دیگران نپسندند اما بخشی از آثار با موضوعانی همچون امر به معروف و نهی از منکر که نقد درون گفتمانی از شرایط اجتماعی و سیاسی کشور است، نیاز است.

جلیلی با اشاره به این که در دوره ای مجلس شورای اسلامی بودجه‌ای با جشنواره عمار اختصاص می‌داد ولی امسال این بودجه را حذف کرده‌اند، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز بودجه‌ای پرداخت نمی‌کنند. اما مردم با شبکه‌ اکران داوطلبانه آثار به ما در این جشنواره کمک می‌کنند.

وی «حافظه ملی و رویای ملی» را از دیگر عناوین جشنواره عمار اعلام کرد و افزود: با وجود این که دانشمندان بزرگی در ایران زندگی می‌کنند و به افتخارات بزرگی نائل شدند اما جلوه ای از آنها در سینمای ایران وجود ندارد که سعی شده در این بخش از جشنواره عمار جلوه افتخارآمیز این بخش از مردم کشور را به نمایش بگذاریم.

مسئول شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم عمار با طرح این ادعا که تنها ۵ درصد جمعیت ایران سالانه به سینما می‌روند، گفت: در تلاش هستیم با برگزاری جشنواره عمار بخش‌های دیگر از جمعیت کشور که با سینما قهر هستند نیز به سینما بیاوریم.

جلیلی، گفت: در دهه ۶۰ سینما ایران دچار نقص بزرگی شد که از آن جمله می توان تنها به بخش هنر در سینما اشاره کرد که حضور سینماگرانی همچون شهید آوینی نگاه جدیدی را به این عرصه اضافه کردند.

مسئول شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم عمار در عین حال تصریح کرد: به نظر می‌رسد هم اکنون نیز بُعد رسانه‌ای در سینما ایران فراموش شده است.

وی افزود: فیلم‌هایی همچون آرگو و جوکر با توجه به همین بعد رسانه‌ای توانستند در جلب نظر مخاطب و داوران جشنواره موفق عمل کنند.

همچنین امین سردار آبادی دبیر دهمین جشنواره مردمی فیلم عمار از افتتاحیه این جشنواره در ۱۱ دی ماه جاری خبر داد و گفت: اختتامیه این جشنواره نیز ۲۰ دی ماه است. آثار منتخب این جشنواره از ۱۲ تا ۱۹ دی ماه در سینما فلسطین اکران عمومی می‌شوند.

سردارآبادی از رشد ۲۵ درصدی آثار رسیده به دبیرخانه دهمین دوره جشنواره مردمی عمار خبر داد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.