۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷
کد خبر: 684585

کاهش زاد و ولد در ژاپن در سال ۲۰۱۹ قابل توجه‌ترین میزان کاهش زاد و ولد از سال ۱۹۷۵ محسوب می‌شود.

کاهش زاد و ولد در ژاپن رکورد زد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت بهداشت و امور اجتماعی ژاپن روز سه‌شنبه اعلام کرد کاهش زاد و ولد در این کشور در سال ۲۰۱۹ ادامه یافت و به کمتر از ۹۰۰ هزار مورد رسید که پایین‌ترین میزان از سال ۱۹۸۹ و آغاز آمارگیری در این کشور است.

یکی از مقامات وزارت بهداشت و امور اجتماعی ژاپن اعلام کرد آمار زاد و ولد از ۹۱۸ هزار و ۴۰۰ مورد در سال ۲۰۱۸ به ۸۶۴ هزار مورد در سال جاری رسید که با کاهش ۵.۹ درصدی همراه بود و قابل توجه‌ترین میزان کاهش زاد و ولد از سال ۱۹۷۵ محسوب می‌شود.

کاهش شمار زنان ۲۹ تا ۳۹ سال این کاهش زاد و ولد را توجیه می‌کند. نتیجه این کاهش زاد و ولد، تسریع روند پیر شدن جمعیت در ژاپن است که تاثیر سنگینی بر بودجه عمومی و هزینه‌های تامین اجتماعی کشور دارد.

افراد سالخورده بالای ۶۵ سال در ژاپن ۲۷.۲ درصد از جمعیت این کشور را در سال ۲۰۱۵ تشکیل می‌دادند و این رقم ممکن است تا سال ۲۰۶۵ به ۴۰ درصد برسد.

آبه شینزو، نخست وزیر ژاپن در برابر آنچه که در سال ۲۰۱۸ از آن به عنوان بحران ملی یاد کرد، تصمیم گرفت میزان کلی باروری را به ۱.۸ فرزند به ازای هر زن برساند. این رقم در سال ۲۰۱۸ برابر با ۱.۴ فرزند به ازای هر زن بود. این رقم با آستانه تغییر نسل که ۲.۱ فرزند به ازای هر زن است، فاصله زیادی دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.