مدیر اجرایی نهمین نمایشگاه شهر هوشمند مشهد گفت: شهرداری با مسائل مختلفی درگیر است و در همین راستا قرار است ماراتن برنامه‌نویسی‌ای برای ارائه راه‌حل و رفع این مسائل در نمایشگاه شهر هوشمند برگزار شود.

برگزاری ماراتُن برنامه‌نویسی در نمایشگاه شهر هوشمند مشهد

به گزارش قدس آنلاین، روح‌الله مهدی‌پناه، امروز، ۳ دی‌ماه، در مراسم «معرفی ویژگی‌ها و رویدادهای نهمین نمایشگاه شهر هوشمند» و رونمایی پوستر این نمایشگاه که در سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد برگزار شد، بیان کرد: بر مبنای تجاربی که در سال‌های گذشته در زمینه برگزاری نمایشگاه داشته‌ایم، از سال گذشته با عنوان جدید و به‌روز شهر هوشمند شروع به کار کرده و سعی کرده‌ایم نهمین دوره نمایشگاه را با رقع نقصان‌های سال گذشته و تمهیدات مناسب‌تری برگزار کنیم.

وی ادامه داد: رویکرد کلی ما در نهمین نمایشگاه شهر هوشمند، مهیاکردن فضای تعاملی‌تر برای مخاطبان نمایشگاه است و از حالت‌های رسمی و فروش و ارائه خدمات فاصله خواهیم گرفت.

مدیر اجرایی نهمین نمایشگاه شهر هوشمند مشهد در راستای فرهنگسازی بیشتر، عنوان کرد:  ارائه محصولات و خدمات هم شکل جدی‌تری را به خودش خواهد گرفت و رویکردی است که دراین نمایشگاه دنبال می‌کنیم. خدماتی ویژه در این نمایشگاه به نمایندگی از شهرداری مشهد داریم.  خدمات به صورت بازی تعریف شود و به شکل ملموس مخاطب درگیر استفاده از خدمات خواهد شد که به نظر راهکار مناسب‌تری برای این موضوع است.

مهدی‌پناه اضافه کرد: برای بالابردن بار علمی نمایشگاه، در داخل نمایشگاه یک دانشگاه برای شهر هوشمند خواهیم داشت و روزانه ۴ تا ۶ نشست تخصصی و سخنرانی تخصصی در حوزه شهر هوشمند و فناوری‌های نوین پیش‌بینی کرده‌ایم. دو فضای اختصاصی را برای برگزاری همین نشست‌ها درنظر گرفته‌ایم و امیدواریم استقبال از این جنس کارها در این نمایشگاه خوب باشد تا برای سال آینده هم، چنین برنامه‌هایی را داشته باشیم.

مدیر اجرایی نهمین نمایشگاه شهر هوشمند مشهد تصریح کرد: شهرداری با مسائل مختلفی درگیر است و در همین راستا قرار است ماراتن برنامه‌نویسی‌ای برای ارائه راه‌حل و رفع این مسائل در نمایشگاه شهر هوشمند برگزار شود.

وی افزود: ما گزیده‌ای از این مسائل را در این ماراتن برنامه‌نویسی قرار خواهیم داد و تیم‌های ایده‌پرور و برنامه‌نویس، ۴۸ ساعت فرصت دارند تا حل این مسئله را ارائه دهند و اگر امتیاز لازم را از هیئت داوری کسب کنند، این امتیاز را خواهند داشت که برای اجرای کار با شهرداری قرارداد ببندند و از آن‌ها حمایت شود.

مدیر اجرایی نهمین نمایشگاه شهر هوشمند مشهد با بیان اینکه «امسال حضور استارتاپ‌ها را جدی‌تر و پررنگ‌تر خواهیم داشت»، اظهار کرد: استارت‌آپ‌ها فضای بانشاط‌تری را برای نمایشگاه رقم خواهند زد. ما علاقه‌مند به این گروه هستیم و حضور این استارتاپ‌ها در سال گذشته هم بسیار خوب بوده و میزبان آنان خواهیم بود و این امر در راستای همکاری‌های بیشتر خواهد بود و برای ارائه محصولات و خدمات مثمر ثمر خواهد بود.  

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.