سخنگوی هیات رئیسه مجلس اظهارات علی مطهری مبنی بر اینکه مقام معظم رهبری با استیضاح وزیر کشور مخالفت کرده‌اند را تکذیب کرد.

 اخلاق سیاسی ایجاب می‌کند در تصمیم‌گیری ها از مقام معظم رهبری هزینه نشود

قدس آنلاین: اسدالله عباسی در مورد اظهارات علی مطهری مبنی بر اینکه استیضاح وزیر کشور با مخالفت مقام معظم رهبری منتفی شده است، گفت: هفته گذشته هیئت رئیسه مجلس گزارش رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها از جلسه اعضای این کمیسیون با وزیر کشور را مورد بررسی قرار داد و مشخص شد تعداد استیضاح کنندگان به ۹ امضا رسیده و  از نصاب افتاده است.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: بنابراین شرایط، رئیس کمیسیون گزارش داد که به دلیل کاهش تعداد استیضاح کنندگان و بر مبنای آئین‌نامه داخلی مجلس، استیضاح رحمانی فضلی از دستور کار خارج شده و هیات رئیسه مجلس نیز بر این مبنا استیضاح وزیر کشور را از دستور کار خارج شده اعلام کرد.

وی با بیان این که علی مطهری به خروج استیضاح وزیر کشور از دستور کار اعتراض کرد، گفت: با توجه به این اعتراض، روز گذشته هیئت رئیسه مجلس، نظر کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها را تایید کرد و تقاضای علی مطهری رد شد.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس دهم، یادآور شد: اگر علی مطهری به دنبال استیضاح وزیر کشور است، باید مجدداً برای استیضاح وزیر کشور درخواست بدهد و امضا جمع کند و سپس این موضوع را به هیات رئیسه اعلام کند در ضمن اخلاق سیاسی ایجاب می‌کند که در تصمیم‌گیری ها از مقام معظم رهبری هزینه نشود.

عباسی ادامه داد: بهتر بود علی مطهری  در چارچوب قانون اساسی به قانون آیین‌نامه داخلی مجلس احترام می‌گذاشت و از  این گونه اظهارنظرهای رسانه‌ای اجتناب می‌کرد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس مصوبه هیات رئیسه مجلس، اظهارات علی مطهری در خصوص علت منتفی شدن استیضاح وزیر کشور را تکذیب می‌کنم.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.