عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هیچ یک از اصحاب دولت و مدافعانش تضمین نمی‌کنند که پذیرش FATF تحریم‌ها را برطرف کند و موجب بهبود شرایط معیشتی مردم شود.

 بعید است دولت رای مجمع برای تصویب «FATF» را به‌دست آورد

قدس آنلاین: سیدمصطفی میرسلیم رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، با اشاره به دلیل فضاسازی رسانه های حامی دولت بر اهمیت تصویب و اجرای لوایح FATF،‌ اظهار داشت: باید دولت را درک کرد؛ شرایطی که دولت در آن قرارگرفته در لایحه بودجه پیشنهادی انعکاس یافته است؛ بودجه‌ای که دربرگیرندۀ کسری عمده است.

* رفع مشکلات سال آینده دولت مستلزم اعتماد مردم به دولت است

وی با بیان اینکه مدیریت دولت در سال آینده مشکل خواهد داشت،‌گفت: رفع این مشکل با رویکرد داخلی نیازمند مراجعه به مردم و کمک گرفتن از آنها چه برای سرمایه گذاری و چه برای تعدیل توقعات عمومی با هدف خروج از رکود است و اینها مستلزم اعتماد مردم به دولت است و چنان اعتمادی با سابقه مکرر بدقولی‌ها، ناکارآمدی‌ها و ضعف‌ها، بعید به نظر می‌رسد.

*هرگونه ضعف در مقابل آمریکا بیشتر بر از ضایع کردن مقاومت مردم می شود

میرسلیم در عین حال افزود: اما راه حل دیگری که دولت بدان امید بسته بود و هنوز بدان متمایل است، رویکرد به خارج برای چاره‌جویی تحریم‌ها و نیز سرمایه‌گذاری خارجی است؛ اما باید توجه داشت که هرگونه ضعف نشان دادن در مقابل آمریکا بعد از چند سال مذاکرات برجامی باتوجه به پیمان‌شکنی آمریکا و سست‌عهدی اروپا و ترس سایر هم‌پیمانانش در مقابل آمریکا، موجب تجریّ و پافشاری بیشتر آمریکا بر تضعیف جمهوری اسلامی ایران و ضایع کردن مقاومت مردم شریف ما در مقابل زورگویی‌های کینه‌توزانۀ استکبار می‌شود.

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: بنابراین بهترین راه، اتخاذ روش صداقت و صفا و شفافیت به جای دروغ و تکبر و فرار از زیر بار مسئولیت و انداختن آن بر دوش دیگران است. 

*هیچ‌یک از اصحاب دولت تضمین نمی‌کنند که پذیرش FATF در بهبود معیشت مردم نقش مثبت دارد

وی در پاسخ به این سوال که آیا FATF در برطرف شدن تحریم‌ها و بهبود معیشت مردم نقش مثبتی دارد؟ تصریح کرد: هیچ یک از اصحاب دولت و مدافعانش تضمین نمی‌کنند که پذیرش FATF تحریم‌ها را برطرف کند و موجب بهبود شرایط معیشتی مردم شود؛ ولی نتیجۀ طبیعی آن میثاق‌ها و اقدامات مالی است که پیوستن به آن، آگاه کردن دشمن از روش‌هایی است که ایران برای جبران آثار تحریم‌ها در چند سال گذشته اتخاذ کرده و این نتیجه‌ای است که آمریکا پیگیری می‌کند تا قدم بعدی، یعنی افزایش فشار بر ما را بردارند و به قول معروف اشک کباب باعث طغیان آتش می‌شود.

میرسلیم با اشاره به فضای کلی مجمع تشخیص نسبت به تصویب یا عدم تصویب این لوایح و میزان امکان تصویب آن اظهار داشت: مطرح کردن چنین میثاق‌هایی ترفند غیر مستقیم آمریکا به نام معاهدات بین المللی برای به زانو در آوردن کشورهایی است که نمی‌خواهند خواری تسلیم در مقابل استکبار را بپذیرند.

*بعید است دولت و نمایندگان مجلس دوسوم آرای مجمع را برای تصویب آن لوایح بدست آورند

وی افزود: با توجه به این که مجلس بر مصوبۀ خود علی‌رغم مخالفت شورای نگهبان اصرار ورزیده، موضوع برای بررسی در مجمع تشخیص مصلحت مطرح شده است. در شکل کنونی بعید است دولت و نمایندگان مجلس بتوانند دوسوم آرای مجمع را برای تصویب آن لوایح بدست آورند. البته مجمع می‌تواند راه حل‌های دیگر را نیز برای رسیدن به تشخیص مصلحت بررسی کند و این موضوعی است که در حال حاضر در دست بررسی است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.